2.rész | Facebook a vállakozásunk számára: teljes útmutató | Weboptim
Most, hogy rendelkezünk jól optimalizált személyes Facebook profillal, jöhet a céges Facebook oldal készítés. Vegyük végig, hogyan tegyük ezt!
Mit kell tudnia a Facebook üzleti oldalakról?
– Ahhoz, hogy létrehozhassunk céges Facebook oldalt, rendelkeznünk kell egy már meglévő Facebook fiókkal.
– A céges Facebook az oldalunkat adminisztrátorként fogja összekapcsolni személyes profilunkkal. Ezt csak mi fogjuk látni, más nem tudja, hogy kinek a személyes profiljához tartozik az oldal.
– Korlátlan számú Facebook oldalt hozhatunk létre.
– Korlátlan számú rajongóink lehetnek (olyan Facebook-felhasználók, akik rányomtak a “tetszik” gombra az oldalunkon).
– A Facebook oldalak nyilvánosak – bárki megtalálhatja és megtekintheti az oldalt, függetlenül attól, hogy be van-e jelentkezve a Facebookba vagy sem.
– Facebook oldalunkon közzétett összes tartalom indexelésre kerül a Google-on.
– A bejegyzéseinket hely és nyelv szerint célozhatjuk meg.
– Hozzáadhatunk alkalmazásokat az oldalunkhoz, beleértve a saját egyéni tartalmainkat – videó, szövegek, grafikák stb.
– További adminokat adhatunk oldalunkhoz (erősen ajánlott). Így a céges Facebook oldal kezelése nem egyedül ránk hárul. A legtöbb esetben a tulajdonosnak nincsen ideje céges Facebook oldalát menedzselni.
– Minden adminisztrátor egyenlő joggal kezeli az oldalt, beleértve az adminisztrátorok hozzáadását és eltávolítását is.
– A Facebook oldalunk tartalmát nem tehetjük közzé személyes profilunkból (hacsak nem használjuk a @ tag-et a profilunkból.
– Óvatosan válasszuk ki az oldal címét és kategóriáját, később már csak a Facebook felé benyújtott kérelemmel módisíthatjuk, amit legtöbb esetben el szoktak utasítani.
Tanulmányozzunk más céges Facebook oldalakat
Ahhoz, hogy megértsük, mit érdemes közzé tenni saját Facebook oldalunkon, nézzünk meg más példákat saját iparágunkban és a kapcsolódó iparágakban. (csak ötleteket merítsünk, tartalmakat ne vegyünk át egy az egyben)
A Facebook oldal készítés ajánlott hat lépéses megközelítése:
1. lépés: cél
Először is tisztában kell lennünk azzal, hogy mi az elsődleges célunka Facebook üzleti oldalunkkal. Például a márkaismertség növelése, az ügyfélszolgálat javítása, az e-mail lista felépítése, a forgalom terelése blogra/weboldalra, közösség építése stb. Több célt is találhatunk, de állítsunk fel egy fontossági sorrendet a céljaink között.
2. lépés: Tervezési stratégia
Ha tisztában vagyunk a Facebook stratégiánkkal, akkor a dizájnnak is ezt kell tükröznie.
3. lépés: Tartalmi stratégia
Csakúgy, mint a blogok esetében, ajánlott egy szerkesztői útmutatót (vagy tartalmi mátrixot) vezetni, amely tartalmazza a bejegyzések tervezetét. Használjunk olyan platformot, mint a HootSuite vagy a Post Planner, hogy előzetesen ütemezni tudjuk a tartalmakat. A vállalkozás jellegétől és az általános célkitűzéstől függően a legtöbb esetben a saját tartalmaink és az úgynevezett “OPC” (mások tartalma) keverékét kell közzétennünk. A minőségi OPC források közé tartozik pl. az AllTop, Technorati, valamint kedvenc blogjaink.
4.lépés: Promóciós stratégia
Most már felépítettük Facebook oldalunkat, már csak gondoskodnunk kell róla, hogy jöjjenek a rajongók. Számos módja van Facebook oldalunk népszerűsítésének. Olvassa el ezt a bejegyzést az ötletgyűjtéshez: 9 Facebook marketingstratégia a ’Szuperkövetők’ megszerzéséhez.
5. lépés: Interakciók növelése
Ha például az egyik célunk az ügyfélszolgálat minőségének növelése, akkor kérni kell a rajongókat, osszák meg észrevételeiket, melyeket személyes, megközelíthető hangnemben meg tudunk válaszolni. Más célok követésénél is fontos, hogy kapcsolatot tartsunk rajongóinkkal. Az emberek szeretik megosztani saját véleményüket, ezért kérdezzünk tőlük, ettől úgy érzik majd, fontosak Nekünk.
6. lépés: Konverziós stratégia
Általában a fordulópont a közösségi médiában 500-1 000 rajongónál/ követőnél jön el. Ezzel a mennyiséggel már mérhető eredményeket láthatunk. Következetesen kell építenünk bizalmukat, hűségüket jó tartalmakkal, megbízható válaszokkal. Most olyan stratégiával kell rendelkeznünk, amely konverziót fog generálni a rajongótáborunk oldaláról. Egy különleges esemény létrehozása (élő vagy virtuális), kuponok, kedvezmények és egyéb ösztönző elemek, amelyek révén a rajongók erőteljes cselekvésre késztethetők. A lényeg az, hogy a rajongók pontosan tudják, mit szeretnénk tőlük, eszerint ütemezzük ajánlatainkat. Ha élő / virtuális eseményeket rendezzünk meg, a Facebook Események funkciót is használjuk.
Hogyha már meg van az első 25 rajongónk, győződjünk meg róla, hogy regisztráltuk saját egyedi felhasználó nevünket, mely a Facebook oldalunk URL-jében fog megjelenni (http://facebook.com/username) .
Ez minden, amire szükségünk van a sikeres céges Facebook oldal üzemeltetéséhez. Ha nincs elég ideje, vagy úgy érzi szakértőre bízná vállalkozásának üzleti Facebook oldalát, kérjen árajánlatot Facebook tevékenységre! Ingyenes konzultáció alkalmával beszélgetünk weboldaláról/Facebook oldaláról, versenytársairól, online marketing megjelenéséről (javaslatokkal, árajánlattal).
Ezeket olvasta már?
- 1.rész | Facebook a vállakozásunk számára: teljes útmutató
- 12 módja annak, hogy rajongókat szerezzünk Facebook oldaladunkra
- 10 mód a Facebook interakciók növeléséhez