A Facebook marketing fontossága | Weboptim

A régi időkben az emberek elsősorban az újságból, rádióból, televízióból kaptak tájékoztatást. Ezek a források azonban meglehetősen korlátozottak, mivel csak helyi szinten működnek. Bár ezek a hagyományos kommunikációs média eszközök még mindig használatban vannak, az internet csendben megjelent az információáramlás új és hatékony módjaként.

 

A kétirányú kommunikáció

Így a kommunikációs módunk nem csak egyirányú, hanem kétirányú is lett. Például az újság, mint hagyományos kommunikációs eszköz, csak egy irányban közvetít a közönségnek, anélkül, hogy visszacsatolásra lenne szükség. A kétirányú kommunikációs módban – mint például a Facebookon keresztül – az emberek információt szerezhetnek, ugyanakkor elküldhetik saját megjegyzéseiket, véleményüket is. Ez nagyban befolyásolja a társadalmi hatásokat, hatékonyan segíti az emberek közötti interakciókat. Ezáltal az információáramlások globalizálódnak és a valós életben nagy befolyással bírnak.
 

Ez a tendencia olyanfajta metamorfózis, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy kihasználják a közösségi média adta lehetőségeket és népszerűsítsék magukat. Ugyanakkor érzékenyeknek kell lenniük a Facebook felhasználói preferenciáira és magatartásra is. Manapság az emberek nem elégednek meg az adott információ elnyelésével, meg is akarják osztani azokat és sokkal jobban szeretnék saját nézetüket az interneten felmutatni.
 


 

A Facebook marketing és a hagyományos marketing közötti különbségek

Mik azok a főbb különbségek, vagy jellemzők, melyek megkülönböztetik a Facebook marketinget a hagyományos marketingtől?
 

Az előbbi jobban összpontosít a tartalom megosztására és vírusszerűen terjedő marketing hatás létrehozására. Megfigyelhető, hogy a Facebook felhasználók kifejezetten élvezik a tartalmak megosztását. Például szeretik közzétenni saját fotóikat, vagy megosztani az általuk kipróbált éttermekkel kapcsolatos információkat.
 

hamb

 

Facebook, mint promóciós felület

Mivel a közösségi hálózatok összekapcsolják az embereket, a Facebook felhasználók jó megjegyzései, vagy ajánlásai a Facebookon lévő barátaik számára is azonnal látható. Egy vállalat számára ez a legjobb promóció. A megbízható ajánlásoknak erőteljesebb hatásuk van, mint a szokásos hirdetéseknek. Hogy sikeres legyen egy vállalkozás Facebook marketingje, promotálnia kell Facebook-oldalán termékeit, szolgáltatásait és márkanevét azáltal, hogy bizalmat épít ki a Facebook-hálózat közönségének körében.

 

Most, hogy a Facebook 500 millió felhasználóval rendelkezik világszerte és népszerűbb, mint a Google keresőmotor, valóban figyelmen kívül szeretné hagyni a közösségi hálózatot?
 

Amennyiben érdeklődik közösség építés iránt, vegye fel a kapcsolatot velünk.

 
 
 

Ezeket olvasta már?

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!