4 szövegírási módszer E-commerce weboldal konverzióinak növeléséhez | Weboptim

A website szövege sokkal fontosabb, mint gondolnánk. A design mellett, a szöveg formálja a márkánkat. Hogyan írjuk le magunkat, milyen benyomást tesznek a termékleírások az ügyfelekre.
Sajnálatos módon, sok e-kereskedelmi oldal órákat tölt azzal, hogy optimalizálja a weboldal kinézetét, de teljesen figyelmen kívül hagyja a szövegeket. Pedig az emberek azt szeretnék tudni, hogyan működik a termékünk és hogyan változatja meg az életüket.

Milyen kapcsolat van a szövegek és konverziós arány között?

Ha e-kereskedelmi oldalunk van, a három legnagyobb kihívás, amivel szembe kell néznünk:

 

  • tájékoztatni a látogatókat az áruházunk termékeiről és egyedi előnyöket nyújtani,
  • érzelmeket előidézni és cselekvéssé formálni, meggyőzni a látogatókat,
  • elősegíteni egy hosszú távú kapcsolat kiépítését a márka értékeinek hangsúlyozásával (az ügyfelek értékeihez igazodva).

Egy ügyes szövegírás segítségével mindhármat megvalósíthatjuk. Akár négyszeresére is növelhetjük vele a konverziós arányt. A szövegek és konverziós arányt között tehát határozott, közvetlen kapcsolat van.

 

 

De hogyan fejleszthetjük az e-kereskedelmi szövegeket?

1. A célszemélyeknek írjunk

Készítsük el a megcélzott fogyasztók profilját a márkánk személyiségére alapozva, ez segíthet a célzott szövegírásban.
A vásárlók mindegyike beletartozik az alábbi 4 csoportból egybe vagy többe:

 

  • logikus ember: logikus, módszeres és részletorientált. Alaposan megvizsgálja az ajánlatokat, mielőtt a Vásárlás gombra kattint. Keresi a legjobb ajánlatot. A közönség nagyjából fele ebbe a típusba tartozik.
  • impulzív ember: spontán, kockázatorientált, optimista. Hajlamos a gyors döntésekre, vásárláskor az előnyökre összpontosít. Az emberek egyharmada sorolható ide.
  • gondoskodó ember: mások jólétét veszi figyelembe. Csak akkor fontolja meg az ajánlatot, ha azzal másoknak is segít. A termékjellemzők helyett a Rólunk oldalt böngészi, hogy milyen cég vagyunk. A lakosság 15-20%-a gondoskodó típus.
  • agresszív ember: ésszerű, önfejlesztésre koncentrál. Magas szintűnek tartja magát és ugyanezt várja el másoktól is. Az emberek 5%-a ilyen.

célzás
 

Hogyan írjunk az egyes csoportoknak?

Nagyban függ attól, hogy melyik típusú közönséghez szólunk.

 

Logikus embereknek

  • hangsúlyozzuk a jellemzőket
  • írjunk részletesen, különösen a termék működésére vonatkozóan
  • kerüljük a homályos nyelvet

Impulzív embereknek

  • koncentráljunk az előnyökre
  • használjunk gazdag képvilágot
  • szőjünk történetet a termék köré

Gondoskodó embereknek

  • mutassuk meg, hogy a termékünkből másoknak milyen előnye származhat (mind a termék leírásban, mind a rólunk oldalon)
  • hangsúlyozzuk termékünk környezeti vagy társadalmi előnyeit

Agresszív embereknek

  • fókuszáljunk arra, hogy a termék hogyan segítheti a vásárló fejlesztését
  • hangsúlyozzuk a mögöttes technológiát, miként fokozható vele a teljesítmény
  • koncentráljunk az üzletre vagy a márka örökségére és történelmére

Ideális esetben olyan szövegeket használjunk, amelyek minden perszónatípust minden oldalon megcéloznak. Ha ez nem lehetséges, legalább próbáljuk meg kitalálni, hogy melyik a domináns típus minden egyes termék vagy kategória esetén, és használjuk a megfelelő szövegeket.

 

2. Használjunk erős szavakat és cselekvésre ösztönző szavakat

Megdöbbentő. Hatalmas. Lenyűgöző.
Ez néhány példa az erős szavakra: olyan szavak, amik erős érzelmeket váltanak ki az olvasókból.
Ritkán használjuk őket a mindennapi beszédben. Ez teszi őket kiemelkedővé a többi szövegrésztől.
A legegyszerűbb módja annak, hogy kiemeljük a szöveget a szokásos szövegek köréből. Az unalmas termékleírásokat ezek segítségével érzelmet generáló szövegekké alakíthatjuk.

 

Cselekvésre ösztönző szavak
Az erős szavak érzelmet ébresztenek, de nem ösztönöznek cselekvésre.
Ehhez cselekvésre ösztönző szavakra van szükségünk. Ilyenek például a kövesd, nézd meg, kattints, stb.. A szöveget energikussá és aktívvá teszik. De ne használjuk őket túlzottan sokszor.

 

3. Helyes formázást használjunk

A látogatók nem olvassák el az egész weboldalt. Nézegetnek. Amit először meglátnak, az a bal oldali rész, utána jobbra mennek, majd az oldal aljára. Ha nem jó helyre helyezzük el a tartalmat, akkor nem fogják elolvasni.

 

Irányelvek:

 

  • kövessük az információs hierarchiát: a legfontosabb tartalom kerüljön az első néhány bekezdésbe. A kevésbé fontos információkat az oldalon lentebb helyezzük el.
  • kövessük a két hasábos megoldást: baloldalon termékkép, jobboldalon termékleírás. Az emberek hozzászoktak ehhez az elrendezéshez.
  • használjunk felsorolást a kép jobb oldalán. A hosszabb szövegeket tagoljuk bekezdésekre.
  • használjunk információ gazdag fejléceket (pl. fő jellemzők, méret információk, stb.).
  • használjunk kulcsszavakat a leírásban: az emberek csak gyorsan átfutják a leírást. Kulcsszavak hozzáadásával, mint méret vagy ár, segíthetünk neki.

jó termékoldal
 

4. Ne felejtsük el az egyedi oldalakat

Főoldal, Rólunk oldal, Küldetésünk, stb.
Ellentétben a termék vagy kategóriaoldalakkal (amik általában egy sablont követnek), az egyedi oldalak elkülönült tartalommal és designnal rendelkeznek. Ezek segítik a vásárlókat cégünk, termékeink megismerésében, megértésében.

 

Hangsúlyozzuk a brand történetét és értékeit
Másik módszer a brand felvesztésére szövegírással, ha megosztunk a brandről egy-egy történetet.

 

Írjuk le a cégtörténetet
A cégünk több, mint termékek gyűjteménye. Igazi emberek igazi történetekkel állnak mögötte. Írjuk le egy külön “Történetünk” oldalon.

 

 

Összefoglalás

A szövegek és a konverziós ráta eredendően összefügg. A jó szöveg szorosan korrelál a jó konverziós aránnyal. A cselekvésre ösztönző szavak használata, a megfelelő formázás, a célközönségre szabott szövegek mind segítenek az e-kereskedelmi weboldal fejlesztésében.

 

 

Forrás: moz.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

 



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!