Facebook marketing | Weboptim
A Facebook marketing azaz a közösségi marketing lehetőségei sokkal nagyobbak, mint azt eddig gondoltuk. Sokkal nagyobb hatása van egy ismerős által ajánlott dolognak, mint amit a hagyományos reklámmal el lehet érni.
Na de hogyan is működik a Facebook marketing?
Először is létre kell hoznunk egy profilt, amin keresztül kommunikálni, tudunk a csoportunkkal. Ki kell alakítani a profilon belül egy designt, ami már céges arculatot tükröz. Felhasználva a már kialakult céges kinézetet és akár weblap elemeket is. Ez az oldal hasonlóan fog működni, mint egy weboldal, de attól eltérően lesznek hozzá kapcsolódó felhasználók, akik ezt like-olják (kedvelik). A Facebook marketing célja nagyon egyszerűen megfogalmazható: Legyen minél több aktív rajongónk, akikkel tudunk folyamatosan információt cserélni.
A rajongók összegyűjtése és aktivizálása a következő feladat. A rajongók gyűjtésére több módszer is létezik. Egyrészt ajánlhatjuk az oldalunkat ismerőseinknek, megkérve őket, hogy csatlakozzanak. Adhatunk fel Facebook hirdetést, amiért ugyan fizetni kell, de garantált eredményt hoz. Csatlakozási akciókat is hirdethetünk. Felajánlhatunk például kedvezményt vagy nyereményt azoknak, akik csatlakoznak hozzánk. Ezzel gyorsan lehet nagy tábort gyűjteni, de ezután jön a feladat neheze. Ezeket az embereket aktivitásra kell ösztönözni.
Ha már összegyűjtöttük a rajongókat ki kell találnunk, hogyan tartjuk őket folyamatosan érdekelt állapotban. Erre nyilván jó megoldás, ha folyamatosan teszünk ki új érdekes cikkeket a Facebook oldalra és kérjük a hozzászólást, amit akár jutalmazhatunk is. Ha tehát van táborunk és azok aktívak is, akkor elértük a célunkat.
Teendők lépésről lépésre:
Egyszeri:
- Facebook marketing megtervezése
- Profil és céges oldal implementálása – Média és Web elemekkel feltöltés
- Kapcsolat felvételi és regisztrációs űrlap létrehozása
- A weblap és Facebook oldal átjárhatóságának megteremtése – Like gombok!
Folyamatos teendők:
- Rajongó gyűjtés
- Opció: Fizetős hirdetés Facebook és/vagy Adwords
- Postolás és reagálás a kommentekre
- Akciók bonyolítása
Megjelenés a Facebookon egy magyarországi vállalkozás számára elengedhetetlen. Ugyanakkor a többi közösségi oldalon is érdemes jelen lenni, úgy mint: Twitter, Google Plus, Instagram, Linkedin, YouTube, Flickr, Tumblr, stb. Mindegyik közösségi média felületen más közönség érhető el és különböző marketing stratégiát követel. Márkaépítés, konverziók növelése, vagy forgalomnövelés? Bízza ránk vállalkozása social jelenlétének menedzselését!