Google Adsense optimalizációs tippek | Weboptim

A Google Adsense a Google egyik terméke, amely lehetővé teszi, hogy a weboldal tulajdonosok kiadhatják weboldaluk felületeit hirdetések (kép, szöveg, videó, interaktív tartalom) számára, ezzel pénzt keresve. Ezeket a hirdetéseket a Google kezeli, rendezi és tartja karban.

 

Az Adsense rendszere megvizsgálja az adott weboldal tartalmát, és kapcsolódót témájú hirdetéseket küld a webhelyre. Amikor a látogató a hirdetésre kattint, akkor kell a hirdetőnek fizetni, amely összeg egy része a hirdetést megjelenítő weboldal tulajdonosát illeti meg.

 

google adsense
 

Hogyan tudjuk optimalizálni ezeket a hirdetéseket?

Javítsuk az érvénytelen Adsense forgalmat

Az ‘Invalid Traffic – AdSense for Content (Érvénytelen forgalom – AdSense Kontextusban)’ sor néha elhanyagolható összeg, de néha jelentős bevételi forrás lehet.

 

A Google szerint: Az érvénytelen kattintási tevékenység magában foglal minden olyan kattintást vagy megjelenítést, amely mesterségesen növelheti a hirdető költségeit vagy a megjelenítő bevételeit, és amelyekről úgy dönthetünk, hogy ezzel nem terheljük a hirdetőt. Ez tartalmazza, de nem kizárólagosan, a megjelenítők által generált kattintásokat és megjelenítéseket, amikor a saját hirdetésükre kattintanak, automatizált kattintási eszközöket, robotokat vagy más megtévesztő szoftvereket.

 

Mit tehetünk?
A Google kínál néhány tippet, mint:

 

  • az alacsony minőségű forgalmi források elkerülése
  • a végrehajtás ellenőrzése
  • és a kísértés elkerülése a saját hirdetések kattintására

Tartalom! A Google büntetni fog, ha az oldal több hirdetést tartalmaz, mint amennyi a tartalom. Ügyeljünk arra, hogy egyensúlyban tartsuk a kettőt, mivel ez befolyásolhatja a közönséget.

Figyeljünk a közösségi média forgalomra – az Adsense nem szereti. A Google inkább a keresőmotorokból, vagy aloldalakról érkező látogatóknak szeretne hozzáférést biztosítani. Különösen nem szereti az olyan fizetett forgalmat, amelyért külön fizetnek a különböző platformokon (pl. fizetős posztok Facebook csoportokban vagy fizetett retweetek.)

 

adsense
 

 

 

Kategória blokkolás

Az Adsense kategóriák blokkolása vagy feloldása befolyásolhatja bevételeket.
Alapértelmezésként, minden “biztonságos” kategória elérhetőnek van jelölve, a kockázatos kategóriák (pl. szerencsejáték) pedig nincsenek bejelölve. Valószínűleg ezeket a beállításokat így is hagytuk.

 

Mivel bízunk a Google-ben, hogy az oldal minden látogatójának kiválasztja a legjobb hirdetést. Ez egy optimista szempont. De nem túl valóságos.
Úgy gondolhatjuk, hogy ha minden elérhető hirdetéskategóriát megjelenítünk a weboldalon, növelhetjük a hirdetői versenyt.
Egyes kategóriák magasabb CPC-kel rendelkeznek, míg mások magasabb CTR mutatóval. A magas RPM magas CTR és magas CPC eredménye. De egyik sem működik a másik nélkül.

 

Nézzünk meg a(z) ‘Allow&Blocks Ads/Hirdetések engedélyezése és letiltása‘ alatt található jelentéseket, hogy ellenőrizzük, mely kategóriák teljesítenek rosszul. A sok megjelenítéssel, de kevés bevétellel rendelkező kategóriák azok, amelyeket legalább ideiglenesen megpróbálhatunk kikapcsolni.

 

adsense kategóriák
 

 

 

Intelligens árazás a magasabb CPC-kért

Sok megjelenítő meg van elégedve a Google Adsense intelligens árképzési algoritmusával. Ez az algoritmus megpróbálja biztosítani, hogy a hirdetőknek megérje a hálózaton hirdetni.
Ez azt jelenti, hogy amikor lehetséges a Google nyomon követi a hirdetők konverzióit. Azok a webhelyek és oldalak, amelyek magasabb konverziós arányokat eredményezhetnek, magasabb CPC ajánlatokat kapnak.

 

Sajnos a megjelenítők számára csak a kattintások láthatók, a konverziók nem. Ezért nem célozhatunk meg konkrét hirdetéskategóriákat vagy hirdetőket, hogy javítsuk a minőséget a Google szemében. Amit tehetünk, hogy megpróbáljuk rávenni, hogy megéri jobb ajánlatokat és magasabb CPC-ket adnia.

 

 

Egyedi csatornák

Az egyedi csatornák segítségével hirdetéscsoportokat vagy elhelyezéseket hozhatunk lére, amelyek közvetlenül a hirdetőkre irányulhatnak. A hirdetők számára ez egy képesség, növeli a versenyt a hirdetési területtel szemben.

 

 

Anchor és in-flow hirdetések

Minden weboldal tulajdonos tudja – a hajtás feletti rész az arany. De ez a bolondok aranya.
A hajtás feletti hirdetések gyakran az első dolgok, amit a látogató lát, amikor az oldalra ér. A hirdetések vonzóak. De a látogató nem azért jött, hogy a hirdetéseket megnézze, és nem engedhetjük meg magunknak, hogy ezt elfelejtsük. A látogató a tartalmat szeretné megtekinteni.

 

Tegyük fel, hogy egy látogató a weboldalra ér, amely nagyszerű tartalmat ígért. Feltételezve. hogy mindent jó csinálunk, akkor a látogató releváns hirdetést lát és kattintani is szeretne.
De a tartalomért jött. Még ha az ajánlat releváns is, ha a tartalom olyan jó, mint amilyennek lennie kel, akkor tovább fog görgetni. És mire végez, talán el is felejti a hirdetést.

 

Mit tegyünk?
Az anchor hirdetések követik a felhasználókat, miközben görgetnek, az in-flow hirdetések pedig a tartalommal kapcsolatos kilépési pontokat tartalmazzák. Tartsuk szem előtt, hogy an anchor hirdetések mobilon érvénytelen kattintásokat eredményezhetnek, ezért ott ne használjuk.

 

 

Optimalizáljunk méretre

A webhely témájától és beállításaitól függően különböző elrendezéseket hozhatunk létre a különböző eszközökön.

A reszponzív oldalak gyakran rossz helyre teszik a hirdetéseket mobilon, de például egy oldalsáv hirdetési egység mobil verzióban a bejegyzés alján jelenik meg. Így tehát elrejthetjük azokat a hirdetéseket, amelyek rosszabb teljesítményt eredményeznek mobilon. Adjunk meg külön mobil hirdetési készletet, amely csak mobileszközön jelenik meg és mobil elrendezésre van optimalizálva.

 

elemzés
 

 

Bővített földrajzi célzás

Néhány országnak magasabbak a CPC mutatói, pl., UK, US, Kanada, stb..

 

 

Használjunk aszinkron Adsense kódot

2015-ben a Google bevezette az aszinkron hirdetési kódot, amely segítséget nyújt a megjelenítők számára, hogy csökkentsék az oldal betöltési idejét a hirdetési egységekben.

 

 

Próbáljunk ki több hirdetés stílust

A megfelelő hirdetési stílus kiválasztása segít javítani a hirdetés láthatóságát és csökkenti annak esélyét, hogy a felhasználók azonnal keresztülnézzenek rajta.

 

3 fő stratégia van:

 

  • a kevert hirdetésekhez a weblap hátterével egyező hátterű és szegélyű hirdetést hozzunk lére, ez jól működik fehér háttérrel rendelkező oldalak esetén
  • a komplementer hirdetésekhez olyan színeket használjunk, amelyek már léteznek a webhelyen, de nem pontosan illeszkednek a háttérhez, ahol a hirdetések elhelyezkednek
  • a kontraszt hirdetésekhez pedig olyan színeket válasszunk, amelyek kitűnnek a weboldal háttérszínéből. Ez a stílus a legmegfelelőbb sötét oldalakon

 

 

Próbáljunk ki több hirdetés méretet

Általános szabályként a széles hirdetések általában jobban teljesítenek, mint a magas hirdetések, amelyek megszakítják a felhasználót az olvasásban.

 

 

Próbáljunk ki több elhelyezést

Ehhez tudnunk kell, hogy a felhasználók hol töltik el az időt a webodalon. Attól, hogy egy hirdetés-beállítás jól működik egy pl. technológia újság weboldalán, nem biztos, hogy jó lesz más téma esetében is. Hasonlóképpen, attól hogy működik a kezdőoldalon, nem biztos, hogy az egyes aloldalak számára is a legjobb beállítás.

 

Legtöbbször a fejlécben, oldalsávban, tartalmon belül vagy a tartalom alatt találkozhatunk hirdetésekkel. Az egyetlen módja annak, hogy megtudjuk melyik a legjobban teljesítő hely, állítsunk be egyet, majd váltsunk és mérjük a teljesítményt az előző beállításhoz képest.

 

 

Több hirdetési egység telepítése

Dönthetünk úgy, hogy egynél több hirdetési egységet jelenítünk meg a weboldalon, mivel ez növeli annak valószínűségét, hogy a felhasználó legalább az egyikre rákattint.

 

 

Használjunk linkegységet a kisebb helyeken

A linkegységek kicsit eltérnek a tartalmi hirdetési egységtől: megjelenítik a webhelyen található tartalomhoz releváns témák listáját, és amikor a felhasználó az egységre kattint, egy eredményoldalra viszi, ahol több hirdetés is megjelenik, a fizetés akkor történik, amikor a felhasználó ezekre a hirdetésekre kattint.
Nagyon jellegzetesek és ezért nagyobb valószínűséggel idéznek elő cselekvést.

 

 

Használjuk szöveges és képes hirdetéseket is

A Google Adsense szolgáltatásban lehetőség van csak szöveges, csak képes vagy kombinált (kép+szöveg) hirdetések megjelenítésére.

 

A Google kifejezetten azt ajánlja, hogy engedélyezzük a hálózat számára mind a képes, mind a vizuális hirdetéseket a bevételi potenciál maximalizálása érdekében.
Ha letiltjuk a szöveges vagy képes hirdetések megjelenítését, akkor ténylegesen törölhetjük a helyigényes hirdetők nagyjából felét – ami lényegesen alacsonyabb bevételi hozamot eredményez.

 

adsense hirdetési típusok
 

 

Ne használjunk túl sok szűrőt

Az Adsense lehetővé teszi a megjelenítők számára, hogy a hirdetéseket URL vagy kategóriák szerint szűrjék. Ez hasznos lehet abban az esetben, ha összeférhetetlenség áll fenn, vagy ha a hirdető semmilyen okból nem kíván megjelenni az adott oldalon.
Annak ellenére, hogy az Adsense lehetővé teszi a megjelenítők számára, hogy akár 200 különböző webhelyet szűrjenek, ajánlatos ezt a listát a lehető legkisebb mértékben leszűkíteni. Csak azt szűrjük le, ami feltétlenül szükséges.

 

 

Használjunk lapszámozást

Mivel az Adsense nem engedélyezi az automatikus hirdetésfrissítést, a megjelenítőknek saját maguknak kell beállítani, hogy a legújabb tartalmat használják.
Ha a szöveges bejegyzések túl hosszúak, nagyszerű ötlet az oldalszámozás beállítása annak érdekében, hogy a felhasználó a linkre kattintva megtekintheti a következő oldalt.

 

Ennek két előnye van: A felhasználó szemszögéből kiküszöböli a végtelen görgetés szükségességét, és lebontja a bejegyzést fogyasztásra alkalmasabb kezelhető részekké. A hirdetésoptimalizálás szempontjából ez azért hatékony, mert minden alkalommal új hirdetés jelenthet meg, mikor az oldal frissül.

 

 

Hirdetések A/B tesztelése

Nehéz meghatározni, hogy melyik kombináció (stílus, méret, hely..) jó a weboldalnak és a felhasználóknak. Az A/B tesztelés lehetővé teszi, hogy ne csak találgassunk, hanem tényleges adatokat kapjunk, amelyek segítségével döntést hozhatunk.

 

A Google Adsense-ben elvégezhetjük az A/B tesztelést a ‘Kísérletek’ lapon a saját kísérleti paraméterek meghatározásával. A teszten belül lehetőség van arra, hogy kiválasszuk, hogyan oszthassuk meg a forgalmat a tesztváltozatok között, bár jobb, ha hagyjuk, hogy az AdSense gondoskodjon róla.

 

 

Automatizáljuk a hirdetések tesztelését

Képzeljük el, hogy 3 különböző hirdetési egységet szeretnénk tesztelni, több hirdetésstílussal, mérettel és hirdetési hellyel. Itt jön képbe az automatizált tesztelés. Az AdPushup nevű eszköz segítséget nyújt a hirdetőknek az egész folyamat automatizálásában.

 

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!