Google Update – Kisokos | Weboptim

A Google eddig 4 fő algoritmus frissítést vezetett be: Panda, Pingvin, Kolibri és Galamb. Ezek mellett persze voltak kisebb újítások is, de azok csak nagyon kevés vagy semmi hatással nem voltak az organikus keresési eredményekre.
 
Ma már több mint 200 rangsorolási faktort tart számon. De vajon melyikekre fordítsunk nagyobb figyelmet minden egyes algoritmus frissítés után?
 

Áttekintés

Mik is azok a Google algoritmusok?

Az algoritmus szó egy logikai kapcsolatokon alapuló, step-by-step folyamatra utal, amely egy probléma megoldására irányul. Az online marketingben ez a probléma annyit jelent, hogy mi módon érjük el, hogy a weboldalunk a legrelevánsabb legyen az adott keresési kifejezésekre. Egyszóval ez az, ami alapján a Google keres, rangsorol, és relevánsnak talál.
 

google panda

 
A Google alapvető célja a legrelevánsabb keresési eredmények biztosítása a felhasználók számára. Az algoritmusok is ezt a célt szolgálják – azonban a változások miatt több weboldal (gyakran drámai) büntetést szenvedett el. Hatással vannak a mobil találatok is – szakértők szerint a mostani frissítések jelentős hatást gyakorolnak a mobil felhasználókra.

Milyen SEO előnyei vannak az algoritmus változásoknak?

Összességében a Panda, Pingvin, Kolibri és Galamb is (pozitív) hatással volt a keresőoptimalizálásra:

     

  • felhasználó-központú elkötelezettség növekedése – ahogy már korábban is volt szó róla, a Google célja, hogy a felhasználók megtalálják azokat az információkat, amiket keresnek, a lehető leggyorsabb és leghatékonyabb módon. Erre különösen a Panda fókuszál.
  • mélyebb tartalom jobb rangsorolása – a hosszabb tartalmak jobb helyezést érhetnek el a keresések során. Itt is a Pandát érdemes megemlíteni: a csekély tartalom kevésbé eredményes, körülbelül 300 szavas cikkekre van szükség. A Google álláspontja szerinte a mélyebbre ható tartalom valószínűleg hasznosabb is.
  • friss tartalom előnyei – amikor közzéteszünk egy tartalmat, a Google egy pontszámot ad a weboldalnak. Idővel ez a szám ugyan csökken, de ha folyamatosan friss bejegyzések készülnek, akkor javuló helyezésekre és növekvő forgalomra számíthatunk. Persze nem kell minden nap újakat írni, a népszerű oldalak is csak heti 1-1 új cikket helyeznek el a weboldalukon.
  • brand tudatosság – nem nyilvánvaló, de az algoritmus változtatások a brandépítés irányába viszik el a weboldal tulajdonosokat. Szakértők szerint ideális esetben ma már a linkszövegek minimum 20-30%-a brand/branded típusú.

Térjünk át a Google algoritmusok részleteire:

1. Google Panda algoritmus

A Google Panda frissítés forradalmasította a keresőoptimalizálást – akik eddig esetleg még nem tudták, most megtanulhatták, hogy a SEO nem állandó, folyamatosan változik, a legjobb módszerek lehet éppen holnap fognak megjelenni.
 
A Panda 2011-ben jelent meg. Alapvetően egy minőségi tartalom szűrőként jellemezhető, ami a gyenge vagy rövid oldalakra fókuszál, és megakadályozza, hogy ezek jó helyezést érjenek el az organikus keresések során. A megjelenése után egyesoldal tulajdonosok jelentős esést tapasztalhattak a weboldal forgalomban. Összességében megváltoztatta a tartalommarketinget, a kulcsszó kutatást, a linképítést. 2011 óta körülbelül 1-2 havonta frissül valamennyit.
 

google panda

 
Legfontosabb frissítések:

     

  • Panda 1.0 – linkfarmok elleni harc
  • Panda 2.0 – nemzetközi keresési eredmények vizsgálata
  • Panda 2.1-2.4 – több minőségi szignál figyelembe vétele
  • Panda 2.4 – konverziós arányokra és egyedi látogatószámra fókuszál
  • Panda 3.0 – nagy oldalak jobb eredményt értek el
  • Panda 4.0 – a top helyezést elérő, nagyobb oldalakra helyezi a hangsúlyt. Értékes, érdekes és problémamegoldó tartalomra van szükségük a weboldalaknak. A frissítés legfőbb vesztesei olyan oldalak voltak, mint például az ask.com, az ebay.com.

Milyen tényezők vezethetnek büntetéshez:

     

  • duplikált tartalom
  • gyenge minőségű bejövő linkek – irreleváns oldalakról
  • magas visszafordulási arány – ha magas, akkor azt jelenti, hogy a felhasználó nem találta meg, amit keresett, vagy használhatatlannak találta az oldalt. Mi az elfogadható? Iparáganként eltérő, de ideális, ha 50-60% alatt van.
  • alacsony a visszatérő látogatók száma – ha egy felhasználó csak egyszer jön el, és ezután többet soha, azt mutatja a Google felé, hogy az oldalunk nem releváns vagy nem használható.
  • sablonszövegek magas aránya – nem előnyös például, ha egy bekezdést több aloldalon is elhelyezünk. Egy-két bekezdés esetében természetesen nincs nagy probléma, de ha nagyon magas az ilyen jellegű tartalom, akkor visszaeshetnek a helyezések.
  • irreleváns meta beállítások

 

2. Google Pingvin algoritmus

2012 áprilisában jelent meg az első verzió. Amíg a Panda középpontjában a tartalom állt, a Pingvin a bejövő linkekre fókuszál. A régen használt linképítési technika már a múlté.

 

google pingvin

 
A következőket bünteti:

     

  • link rendszerek – azokat a tevékenységeket jelenti, amelyekkel linkeket generálunk a helyezések javítása érdekében.
  • kulcsszóhalmozás – nem számít milyen mély a tartalom és milyen egyszerű a navigáció az oldalon, a túlzott kulcsszavazást a Pingvin megtalálja és bünteti.
  • túloptimalizálás – kulcsszavak és linkszövegek vizsgálata.
  • természetellenes linkek – olyan linkek, amelyek abszolút nem illenek a témához. Sem a felhasználóknak, sem a Google számára nem jó.

Milyen kapcsolat van a Panda és a Pingvin között?

Ha figyelünk arra, hogy ne rövid és gyenge minőségű tartalmakat készítsünk, akkor természetes módon is szerezhetünk linkeket. Ez a kapcsolódási pont a kettő között.

 

3. Kolibri algoritmus

2013-ban jelent meg az egyik legjelentősebb fejlesztést jelentő algoritmus. A Kolibri a Google számára gyors és precíz platformot biztosít, ahol a felhasználók egyszerűen megtalálják, amit keresnek, és nem csak az adott kulcsszóra történő kereséskor, hanem a hasonló kifejezések esetében is (long-tail szavak).
A felhasználókra fókuszál, nem a kulcsszóra. Olyan tartalomra van szükség, ami megoldja az adott problémát.

 

google kolibri-2

 
Fő eleme a “párbeszédes keresés” : például nem arra keresünk rá, hogy ‘autókölcsönzés’, hanem arra, hogy ‘mire kell figyelni autókölcsönzés előtt’. Fontos tudnunk, hogy az emberek milyen formában beszélnek/keresnek az információk után.

 

4. Google Galamb algoritmus

2014 júliusában vezették be. A keresések során gyakran megfigyelhetjük, hogy a web keresési eredmények, illetve a Google Maps találatok nagyban különböznek egymástól. A frissítés ezen két lista eredményeit próbálja meg közelebb hozni egymáshoz, azaz, hogy a térképes találatok egybevágjanak a standard webes találatokkal.
 

 

google galamb

 
Tehát elsősorban a Google Maps eredményeire van hatással:
 

  • Azokat az oldalakat díjazza, akik használják az ismert kifejezést egy helyi környezetre, illetve a köznyelvi kifejezést ugyanarra a környezetre. Nézzünk egy példát: egy idegen meglátogat egy új környéket, amit Kertvárosnak nevez el, mint ahogy a térkép írja neki. De aki ott lakik, soha nem hallotta ezt a nevet, ők Ságodnak hívják a környéket. Tehát van 2 név, egy hely, de vajon melyik a helyes? Az algoritmus frissítéssel, mindkettő.
  • Biztosítja, hogy a helyi eredmények mellett azok is megjelenjenek, amelyek a közelben vannak.
  • Nagyobb súlyt ad azoknak a helyi vállalkozásoknak, akik a konkrét helyet is tartalmazó kulcsszavakat használnak.

 

Útravaló

Fókuszáljunk arra, hogy jó tartalmakat készítsünk, amelyek természetes linkeket generálnak. Így növelhetjük legegyszerűbben oldalunk forgalmát anélkül, hogy Google büntetést szenvednénk el.

 
 
Forrás: neilpatel.com

 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!