Minden, amit a jobb oldali Adwords hirdetések megszűnéséről tudni kell | Weboptim
Februárban a Google hivatalosan is frissítette a keresési hirdetések megjelenítésére vonatkozó irányelveit: a jobb oldalon látható hirdetések megszűnnek, az organikus találatok felett pedig a korábbi 3 helyett, 4 hirdetés lesz látható.
Ez a változás sok kérdést felvet..
Végleges ez a változás?
Igen, a Google megerősítette, hogy a jobb oldali hirdetések véglegesen eltávolításra kerülnek világszerte, minden nyelven. Ez csak az asztali gépeken történő megjelenésre van hatással, hiszen mobilon sosem voltak jobb oldalsávban látható hirdetések.
Nincs több jobb oldali hirdetés, soha?
Ez így nem teljesen pontos. A Google termékinformációs hirdetések (PLA) és a Knowledge Grahp hirdetések továbbra is a jobb oldalsávban fognak megjelenni a megfelelő keresési lekérdezések esetében.
3 vagy 4 szöveges hirdetés lesz?
A Google alapvetően 3 szöveges hirdetést fog megjeleníteni az organikus találatok felett, minden lekérdezésre. Az erősen “kereskedelmi” lekérdezések (például szállás keresés, gépjármű biztosítások) esetében láthatunk majd 4 hirdetést. Ezen túl lesz még egy hirdetési box az organikus eredmények első része alatt..
Hatással lesz ez a változás az organikus eredményekre?
Hosszabb hirdetések esetében előfordulhat, hogy a 4 találat az egész hajtás feletti részt kitölti, így organikus eredmények eléréséhez már görgetnünk kell.
Ez ugyan nem tipikus, de mégis aggasztó.
Természetesen, ha csak 3 hirdetés van és nincs Tudás Ábra (Knowledge Graph) sem, akkor több hely van az organikus találatoknak. De az is tény, hogy a negyedik hirdetés bevonásával, az organikus találatok láthatósága romlani fog.
A CPC költségek emelkedni fognak?
Erre nem tudunk végleges választ adni addig, amíg nem látjuk a változás pontos hatásait. Mindazonáltal a kereslet és kínálat változása miatt a költségek várhatóan növekedni fognak.
A hajtás feletti pozíciókban való megjelenés (a kínálat) lehetősége csökkent, de a kereslet egyelőre nem változott. Ez valószínűsíti, hogy átlagos CPC értékek jelentősen növekedni fog, ami az Adwords hirdetők számára nem túl jó hír. Ez ugyan csak spekuláció, de elég valószínű forgatókönyv.
Egy másik forgatókönyv, hogy a CPC költségek csökkennek köszönhetően annak, hogy több lett a hirdetési pozíció, ami nagyobb megjelenítést eredményez majd.
Még az is kérdéses, hogy a hirdetők milyen ajánlatokat állítanak be, illetve hogy az oldal alján történő megjelenés lesz-e olyan értékes, mint a jobb oldali volt.
Ugyan még sok minden van, amit figyelembe kell vennünk a jobb oldali hirdetések megszűnésével kapcsolatosan, de ezek azok a legfontosabb dolgok, amikről mindenképp tudnunk kell.
Forrás: searchenginejournal.com
Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!