Konverzió növelés – Webáruház vásárlások ösztönzése | Weboptim

Konverzióoptimalizálás – Konverzió növelés

Mi ez?

Az internet marketingben a konverzióoptimalizálás vagy konverziós rátaoptimalizálás, az a mód, ahogy a weboldalra látogató felhasználókból minél nagyobb arányban vásárlókat varázslunk. A konverziós ráta (angolul CRO) az a mutató, ami megmutatja, hogy a weboldalt látogatókból hány százalék, aki a honlap átböngészése után vásárolni is fog.
A közbeszéd azt mondja, hogy „a puding próbája az evés”. A konverziónövelés esetében ezt azzal egészíteném ki, hogy „lehetőleg minél többen egyenek a pudingból”.
Egy jól használható weblap vagy webáruház kialakítása folyamatos módosításokat igényel. Amikor Ön megtervezi a saját honlapját, csak a saját fejével tud gondolkozni, és nem az érintettekével, akik maguk a végső felhasználók. Az ilyen önkényes kialakított weblapok rendszerint jobban is működhetnének. A jobb működés eléréseinek módszereiről a következő bekezdésekben olvashat.

Miként?

1) Konverzió Növelés és Használhatósági teszt
Interneten található néhány használhatósági teszt, amivel lehet mérni a vizsgálni kívánt oldal milyenségét.
 
2) A vásárlók véleményeinek kikérése, konverzióoptimalizálás
Szolgáltatásunk segítségével Ön kérdőívet készíthet, amivel megtudhatja a vásárlók mind pozitív, mind negatív véleményeit.
 
3) Hőtérképes elemzés
Egy szoftverrel Önnek lehetősége van kielemezni, hogy az Ön weblapján melyek azok a területek, ahol a látogatók kurzora a legtöbbet mozog, illetve állomásozik. Minél vörösebb az adott terület a hő térképen az arra utal, hogy a felhasználók a weblap azon részére fordítják leginkább figyelmüket. Ennek elemzésével lehetőség van a weblap egyes elemeit úgy felépíteni, hogy azok ergonómiai szempontból megfelelők legyenek a felhasználóknak.
 
4) Google Website Optimizer
A Google sok más hasznos szoftvere mellett rendelkezik egy weboldal-optimalizálóval is, amit az Analytics kódhoz hasonlóan be kell építeni a weboldal forráskódjába. Ez a szolgáltatás annyiban különbözik a többitől, hogy ezt használva van lehetőség egy adott weboldal többféle változatának a tesztelésére. A tesztelés során a szoftver méri, hogy melyik változat használata esetén lett nagyon a „látogatóból vásárló” arány. Ahol nagyobb lett, az tűnt jobb felépítésű oldalnak.

Tulajdonképpen a puding (esetünkben a weblap, webáruház) elkészítéséhez szükséges szabályokat a tömeg (a látogatók) adják meg, ezért fontos, hogy a felsorolt 4 lehetőség közül a legjobb eredmény elérése érdekében Ön minél többet alkalmazzon.
 
 
Konverzió Növelés Ajánlatunk


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!