Miért fontos az E-commerce mérés? | Weboptim

Az E-commerce magyarul elektronikus kereskedelmet jelent, azaz az interneten történő vásárlásokat, az üzleti tevékenységeket hivatott mérni.

 

Ahhoz, hogy kiszolgálhassuk a vásárlóink igényeit, meg kell ismernünk és értenünk az online vásárlási szokásaikat. Mit csinálnak, mielőtt rányomnak a vásárlás gombra? Hova mennek tovább az oldalról vásárlás nélkül? Milyen a konverziós rátánk a piacon?

 

Az E-commerce mérés biztosítja, hogy ezekre a kérdésekre, illetve a fogyasztók online vásárlási szokásaira vonatkozóan minél pontosabb választ kaphassunk.

 

e-commerce
 

Mik azok az adatok, amiket érdemes mérni?

Ügyfélszerzési költség

Ha jelen vagyunk az internetes vásárlás világában, de nem tudjuk, hogy hány felhasználó érkezik az oldalunkra, a látogatók hány százaléka válik vásárlóvá, és egy, az oldalon történt vásárlás mekkora profitot jelent, nem lehetünk elég hatékonyak.

Kosárelhagyás

A vásárlókat nehéz a weboldalra csábítani, de még nehezebb elérni, hogy vegyenek valamit az oldalunkon. Sokan rákattintanak a „Kosárba”/”Megveszem” gombra és továbbmennek az adatok megadásához. De nem vásárolnak? Miért? Mi történt? A kosárelhagyás mérése jó lehetőséget biztosít arra, hogy ezt kiderítsük.

Google Analytics kísérletek

Beállíthatunk ún. kísérleteket. Meghatározzuk a célokat, majd több, csak kisebb dolgokban különböző, céloldalt versenyeztetünk egymással. Így megtudhatjuk, hogyan viselkednek az emberek, melyiket használják / szeretik jobban.

Vásárlói érték

Mekkora bevételt generál egy-egy vásárló? Ha tudjuk a vásárlások számát, és a költségeket, kiszámolhatjuk mennyit költöttünk rájuk. Ezután megpróbálhatjuk növelni a konverziós arányt és ezáltal a vásárlói értéket.

ROI

Sok üzlet anélkül hirdet az interneten, hogy mérné a ROI-t, a megtérülést. Pedig a ROI mutató segítségével minden egyes forrásra külön megnézhetjük, hogy mekkora nyereséget hozott az üzletünkben, melyik hirdetési forma volt a leghatékonyabb számunkra.

Átlagos rendelési érték

Megfigyelhetjük, hogy az egyes rendeléseknek mekkora az értéke és mekkora nyereséget generálnak. Az átlagos rendelési érték meghatározása során az összes eladás átlagos értékét vesszük figyelembe. Ha nagyon sok az alacsony értékű rendelés, az azt jelenti, hogy sokkal több embert kell elérnünk, és vásárlásra bíztatnunk. A rendelés értékén felül azt is megtudhatjuk, hogy mely termékek a legnépszerűbbek, mit vásárolnak a legtöbben.

Lemorzsolódás

A lemorzsolódók azok, akik egyszer vásároltak a honlapunkon, de többet soha. Azaz azoknak a felhasználóknak a százalékos aránya, akik többet nem jöttek vissza a weboldalra.

Konverziós arány

A konverziós arány az E-commerce oldalak esetében kulcsfontosságú teljesítménymutató. Megmutatja, hogy a látogatók közül hányan vásároltak nálunk. Minél magasabb ez az érték, annál jobb. Ha jobban belegondolunk, minden vállalkozó azt szeretné tudni, hogy milyen a konverziós aránya a piacon.

 

 

E-commerce mérés beállítása

A mérés beállításához engedélyeznünk kell az E-commerce adatok gyűjtését Analytics-ben, valamint el kell helyeznünk a weboldalban egy mérőkódot. A kód elhelyezéséhez általában programozó segítségére van szükségünk.

 

 e-commerce kód
 
 e-commerce kód
 

 
A beállítás pontos leírása az alábbi oldalon olvasható el: E-commerce tracking

 

 

Összefoglalva tehát az E-commerce mérés nagyon hatékony mérési eszköz. A webáruházak esetében pedig különösen fontos, hogy a fenti mutatókat ismerjük, hiszen csak így végezhetünk hatékony és eredményes online üzleti tevékenységet.

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!