SEO tippek nagy e-kereskedelmi weboldalak számára | Weboptim
A keresőoptimalizálás minden bizonnyal különbözik aszerint, hogy hol és milyen iparágban dolgozunk, és ez alól az e-kereskedelem sem kivétel.
Mire kell figyelni nagy oldalak esetén?
A legfontosabb teendők, amikor e-kereskedelmi oldallal dolgozunk a következők:
- Figyeljük a lehetőségeket
- Milyen olyan optimalizációt lehet végrehajtani, aminek a legnagyobb az elérhetősége, és a legkevesebb belső erőforrást igényli?
- Nézzük meg, mit kell mozgósítani
- Van több száz ezer indexelt oldalunk? Több millió bejövő linkünk van? Ezen lehetőségek kihasználása elsődleges kell, legyen.
- Felhasználó-központú SEO megközelítést alkalmazzunk
- A nagy e-kereskedelmi oldalak sok ügyfélt tudhatnak magukénak. Ezek nem üres arcok – üres emberek tele pénztárcával – ők a cég éltetői és a márka hívei
- Továbbá fókuszáljunk a felhasználókra, hogy jutalmat fizessenek. Mik a linkek, ha nem szavazatokat a keresési algoritmusra?
Mik a célok?
Mik pontosan az e-kereskedelmi oldalak SEO-jának céljai? Természetesen az eladások! A bevétel az a lényeg. De milyen taktika és stratégia vezet az eladásokhoz? És mi az általános célja ezeknek? Röviden, a cél a SERP (Search Engine Results Page – a keresőmotorok találati oldala) uralom (releváns, felhasználó-központú uralom persze).
Mik a fő tényezők?
A nagy oldalak nagyszámú linket és nagyszámú indexelt oldalt jelentenek. Az oldalon belüli optimalizálás (on-page SEO) kiemelkedően fontossá válik, de ez nem arról szól, hogy mit csinálnak a többiek, hanem sokkal többről. A linkek megszerzése kevésbé számít, ha már rengeteg van így is. A fő tényezők az URL-ek, a tartalom és a belső linkek lesznek. Ez különösen igaz a Google esetében.
- URL – A keresőmotorok szeretik a szép, felhasználóbarát URL-eket, túlzott duplikáció nélkül (egy URL legyen oldalanként). Javítják a felhasználói élményt, kontextust és relevanciát adnak. Emiatt a kulcsszavas domain nevek elég nagy aduászok. 🙂
- Belső linkek – A belső linkek nem a keresőrobotokról szólnak, de persze biztos, hogy nekik is segítséget jelentenek. Egy jó információs architektúra kell, legyen az alapja minden e-kereskedelmi weboldalnak. Ezen felül és ezen túl, a kapcsolódó termék és kategória linkek (releváns, célzott és korlátozott mennyiségű) nagyon hatékonyan a felhasználók és a SEO szempontjából.
- Tartalom – Mindenki tudja, hogy az emberek tartalmat akarnak. Mivel az emberek tartalmat akarnak, a keresőmotorok is ezt akarják. Ezért olyan tartalmakat készítsünk, hogy az emberek el akarják olvasni, meg akarják osztani, könyvjelzőként használják és a robotok is könnyen megtalálják.
- Bejövő linkek szerzése – Ahogy korábban említettük a bejövő linkek mennyiségének növekedése kevésbé fontos. A linkek azonban továbbra is fontosak, főként, amikor egy vállalat ki akar törni és kiterjeszti a márkáját új termék vagy kategória változatokkal.
A SEO nem csak a SEO-ról szól
Igen, jól olvastad – a SEO nem csak a keresőoptimalizálásról szól. Az emberekről is szól (mondhatni). Vásárlások szerzése nagyon nehéz lehet egy olyan nagy szervezet esetén, ahol a fejlesztési források szűkösek.
Mi a megoldás? Olyan projektek létrehozása, amik nem a SEO-ról szólnak, de értékesek a keresések szempontjából is. Az olyan projektek, amelyek érdekességeken és kreatív ötleteken alapulnak, de SEO erejük is van, nagyon hatékonyak lehetnek.
Kevesebb SEO szempont, több látogató szempont + elegendő érték segítségével jól fog terjedni magától (vagy legalábbis jó esélye van rá), így a SEO-t valamennyire be tudjuk építeni a vállalat bizonyos életciklusába. Miért jó dolog ez?
A felhasználó központú projektek:
- néha könnyebben vásárláshoz vezetnek
- elveszi a fókuszt a SEO-ról és helyette olyan alapvető dolgok kapják meg, mint az UX
- középpontban a nyújtott érték áll
A teljes kép
Eltekintve az előnyöktől és a kihívásoktól, ami a nagyméretű e-kereskedelmi oldalak esetén megjelenik, vannak politikai tényezők is. A lényeg: tudnunk kell, hogy hol a helyünk a teljes folyamatban. A SEO nem minden, és a csapatunk csak egy csapat, saját különleges igényekkel, célokkal és prioritásokkal.
Az erőforrások állandó akadályok a SEO sikeréhez minden nagy cégnél.
Forrás: merkleinc.com