Hogyan reagálhatunk a Facebook hírcsatorna változásaira | Weboptim
Hogyan reagálhatunk a Facebook hírcsatorna változásaira? A Story Bump segítheti tartalmainkat a rajongók elérésének érdekében.
Mi a Story Bump?
A Facebook pár éve módosította az EdgeRank néven ismert algoritmust, engedélyezve ezzel a nagyobb figyelmet kapó tartalmak (még több like, hozzászólás és megosztás) felbukkanását a hírfolyamon.
A változtatást Story Bumping-nak hívják és az asztali felhasználók 99%-ára terjed ki. A Story Bump megmutatja nekünk azokat a bejegyzéseket, amiket nem láttunk, mikor először publikálták őket.
Tegyük fel például, hogy bejelentkezünk a Facebookba, elkezdünk lapozni a hírcsatornánkban és látunk 50 posztot. Az 51. posztot már nem látjuk, de számos like-ot, hozzászólást és megosztást kap. 4 órával később, mikor újra felnézünk Facebook-unkra, ez a poszt az első helyen áll majd, akkor is, ha eltelt közben 4 óra.
A Story Bump bevezetése meglehetősen kedvező a cégek számára. Facebook által végzett tesztelések alapján 8% -kal nőtt az oldalak posztjainak kedvelései, hozzászólásai és megosztásai.
3 tipp, hogyan használjuk ki a Story Bump szolgáltatásait
1, Érdeklődési lista
Facebook szerint az átlagember naponta több mint 1500 posztot láthat. A Facebook munkája az, hogy segítse látni a csak számunkra érdekes bejegyzéseket. Ezt úgy teszi, hogy egy algoritmus figyeli a Facebook-on történő viselkedésünket és aktivitásunkat, majd minél több olyan posztot mutat meg nekünk, melyekről úgy gondolja, hogy érdekelhet bennünket.
Annak érdekében, hogy bizonyos emberek, vagy oldalak bejegyzéseit megtekinthessük, létre kell hoznunk egy Facebook érdeklődési listát. Akárcsak a Twitteren, az emberek olyan listákat hozhatnak létre, amelyek nyomon követik azokat a személyeket/oldalakat, akiket/amiket a legérdekesebbeknek találnak.
Bátoríthatjuk rajongóinkat, hogy hozzanak létre érdeklődési listákat, melyek a saját oldalunkat is tartalmazzák. Az oldal kedvelése után kiválasztható, hogy kapjanak értesítéseket az oldalról.
2, Az interakció a kulcs
Hogyan növeljük Facebook interakció számunkat? Legyünk érdekesek, figyelemreméltóak, ne legyünk unalmasak. Ehhez nagyszerű eszköz áll rendelkezésünkre: a Facebook Insights, mely pontosan megmutatja, melyik posztunk a legvonzóbb a felhasználók számára, így gyakrabban tudunk ilyen típusú bejegyzéseket közzé tenni. Megmutatja, hány ember látta ténylegesen az adott posztot, így valós képet kapunk az elkötelezett rajongóinkról.
3, Bejegyzések kiemelése
Azáltal, hogy az interakciók növelésére összpontosítunk, nagyon hatékonyak lehetünk a Facebook-on pénzköltés nélkül is. Ugyan akkor nem árt alkalmanként egy kis összeget áldozni oldalunkra.
A kiemelt bejegyzések előrébb jelennek meg a hírfolyamban, így célközönségünk nagyobb eséllyel fogja látni őket. Beállíthatjuk, hogy a bejegyzésünk az oldalunk kedvelőinek és azok ismerőseiknek is látható legyen, de megcélozhatjuk a felhasználókat hely, kor, nem és nyelv szerint is. Ezáltal kiszűrhetjük azokat a személyeket, akik nem érdekeltek az oldalunkkal kapcsolatban.
A Facebook marketing feladatai közé tartozik, hogy folyamatosan figyelje az oldal által biztosított újításokat és szolgáltatásokat. A technikai finomításai lehetővé teszik, hogy egyre több rajongót érjünk el a trendek követésével. A szolgáltatások kihasználásával növelhetjük az elkötelezett rajongók táborát oldalunkon.
ÉS EZEKET OLVASTA MÁR?
- 12 módja annak, hogy rajongókat szerezzünk Facebook oldaladunkra
- 10 mód a Facebook interakciók növeléséhez
- A Facebook marketing fontossága