Linkelés oldalon belülre és kívülre – lehetőségek, kockázatok, eredmények | Weboptim

Minden weboldal linkhálózatának fontos részei az oldalon belüli, illetve a weboldalról kifelé mutató linkek. Azonban érdemes megfontolni, hogy kiknek és milyen linket adunk az oldalunkról.

 

linkek

A, Amikor külső website-ra vagy oldalakra linkelünk

Tegyük fel, hogy van egy mobil összehasonlító oldalunk, ilyen esetben nagyon jó dolog, ha az egyes mobiltípusok hivatalosan weboldalára kilinkelünk.

A linkért vagy affiliate értéket kapunk vagy valaki fizet nekünk cserébe, vagy azért linkelünk, hogy összekapcsoljuk az oldalunkat egy olyan oldallal, ami a miénk, vagy ami kapcsolódik a miénkhez és ebből előnyt akarunk kovácsolni.

 

Tehát a jó kifelé mutató linkek növelhetik az oldalunk relevanciáját, ami hatással van a keresők által felállított rangsorra. 

 

Azok az oldalak, amikre hivatkozunk, általában visszafelé is adnak linket. Hiszen ha a linkünk hasznos és releváns, jobban ki tudja szolgálni a felhasználók igényeit, és ez gyakran egy közvetlen kapcsolatot jelent mivel átvezeti a forgalmat a másik weboldalra, aki ezáltal nagyobb valószínűséggel ad nekünk linket.

 

Azonban a manipulatív összekapcsolás veszélyes lehet. A következő esetekben büntet a Google:

  • a link rossz helyről jön
  • rossz helyre linkelünk
  • jó helyre linkelünk, de rossz okból (ha valaki fizet nekünk és ebből akarunk hasznot húzni. )

A Google néhány hónappal ezelőtt egy olyan bejelentést tett, miszerint ha a bloggerek ingyen termékeket kapnak cégektől, és ezután ezekre a termékekre hivatkoznak/linkelnek, ezt büntetik, ha nincs ott egy reklám vagy egy szponzorált üzenet mellette.

 

B, Linkelés oldal belül vagy olyan oldalakra, amiket mi birtoklunk

Térjünk át a belső oldalakra.Maradjunk a mobil összehasonlítós példánál. A saját oldalunkra szeretnénk hivatkozni, például egy videó segítségével. Biztosítani akarjuk a navigációt. Segíteni akarunk a látogatóknak, hogy megtalálják azt, amit keresnek.
Nemcsak az oldalak indexelését és feltérképezését segíthetjük elő vele, hanem a rangsorolást is. Tehát a jó belső linkek nagy hatással lehetnek az egész weboldal teljesítményére.

 

A belső linkek általában jól teljesítenek, jól vezetik a forgalmat, lerövidítik a látogatók útvonalát. Segítik az embereket a szükséges információk megtalálásában. Azonban előfordulhat, hogy nem vezeti át a forgalmat, mert a felhasználók nem tartják hasznosnak és így csak kevés hatással van az oldal eredményeire.

 

De az is igaz, hogy a belső linkek akkor vannak a legnagyobb hatással, ha az oldalunk már elismert, hiteles webhely. Ha már erős oldal vagyunk, linkelés segítségével a mély oldalstruktúrát jobban feltérképezhetővé tehetjük.

 

A manipulatív linkek, mint például amikor minden LG szóra a saját LG aloldalunkat belinkeljük, nem igazán működnek. Biztos mindenki találkozott már ilyen linkeléssel weboldalakon, néhány évvel ezelőtt elterjedt taktika volt és akkor a Google még nem büntetett érte.

A manipulatív belső linkeket, különösen az olyanokat, amik a láblécben vagy minden szó esetében megjelennek, a Google nem nézi jó szemmel. Hiszen ezeket nem a felhasználók érdekében tesszük. Abban reménykedünk, hogy ettől jobb lesz az oldal rangsorolása.

 

Általános aranyszabály: ha nem találsz semmilyen módot arra, hogy igazold, hogy a látogató érdekében teszed, akkor ne tedd.

 

Gyakran ezek a linkek olyan területen helyezkednek el az oldalon belül, ami nem kattintható a felhasználók által, gyakrabban az az oldalsávban, a navigációs menüben, vagy bármilyen tartalomban, utóbbi elég veszélyes hely a linkszöveg miatt, de nem az egyetlen, amiért a Google büntet.

 

Összefoglalás

Linkelés külső oldalra:

  • A jó, értékes kifelé mutató linkek növelhetik a relevanciát, javíthatják a helyezéseket.
  • Átirányítják a forgalmat más oldalra, akik így szívesebben linkelnek ránk.
  • A manipulatív linkek (alacsony minőségű oldalra, jó oldalra de indokolatlanul) ronthatják a helyezéseket.

Linkelés oldalon belül:

  • A jó belső linkek pozitív hatással lehetnek az indexelésre és a helyezésekre.
  • Azok a belső linkek a leghasznosabbak, amelyek vezetik a forgalmat és követik a felhasználó útvonalát vagy hasznos információkat nyújtanak.
  • A manipulatív belső linkek (láblécben, minden szó esetében, téma egyes területein), amelyek nem vezetnek kattintáshoz, negatívan befolyásolhatják a helyezéseket és büntetéseket eredményezhetnek.

Nem adható tehát egy egyértelmű “soha ne tedd, mindig tedd ezt” megoldás. Mindig jól át kell gondolni, igaz ez a belső linkekre, és külső linkek esetében is.

 

Forrás: moz.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!