Messenger marketing

 

A Messenger a Facebookhoz kapcsolódó üzenetküldési funkció, mely mára külön alkalmazássá nőtte ki magát. Segítségével bárkinek küldhetsz ingyenesen üzenetet, aki használja a Facebookot.

 

A Messengert ma már nem csak a magánszemélyek használhatják egymás közötti csevegésre, hanem akár a különböző cégek is elérhetik a potenciális célcsoportjaikat az alkalmazáson keresztül.

 

Jelenleg kétféle hirdetési lehetőség van Messengeren

Az egyik olyan, mint egy hagyományos Facebook hirdetés, mely a hírfolyamban jelenik meg, azzal a különbséggel, hogy kattintás után a felhasználó nem a weboldalra vagy a landing page-re jut, hanem egy Messenger beszélgetést nyit meg vele, ugyanis ebben az esetben a CTA „Seng Message” vagy „Küldj üzenetet” felirattal jelenik meg.

Ezzel a módszerrel azokat a felhasználókat érdemes megcélozni, akik érdeklődnek a cég és a termékei, vagy szolgáltatásai iránt, de még nem vették fel a kapcsolatot az adott céggel.

 

A másik lehetőség a direkt üzenet küldés Messengeren keresztül az érdeklődők számára, mely így a bejövő üzeneteik között fog szerepelni. Ezek ugyan szponzorált üzenetek, de nem tartoznak szorosan a hagyományos hirdetési módok közé, ennek köszönhetően sokkal személyesebb is attól.

A másik Messenger hirdetési típustól ez abban tér el legfőképpen, hogy csak annak küldhető ilyen üzenet, aki már korábban felvette a kapcsolatot a céggel.
 
Ebből következik tehát, hogy a két típust érdemes kombinálva használni. Az elsőként említett hirdetési típussal rávehető a felhasználó arra, hogy lépjen kapcsolatba a céggel, ami ezután később privát üzenetben küldheti neki a különböző hirdetéseket.
 
Nagyon fontos a mértékletesség, mert ha túl sok ilyen jellegű üzenetet kapnak az érdeklődök, akkor egy idő után megunják az állandóan őket ”zaklató” üzeneteket, és leiratkoznak vagy esetleg le is tiltják az oldalt.
 
Ez a hirdetési forma lehetővé teszi, hogy a cégek sokkal személyesebb és értékesebb kapcsolatot alakíthassanak ki a célközönségükkel. Mivel ez a fajta kommunikáció és kapcsolattartás rendkívül időigényes érdemes chatbotokat használni.
 


 

Mire jó a chatbot?

A chatbotok tulajdonképpen ezt az időigényes feladatot végzik el, csevegnek a felhasználóval. A botok nem csak a terméket vagy szolgáltatást képesek bemutatni a felhasználóknak, hanem képesek a folyamatot egészen a fizetésig elvezetni.

 
A Facebook saját chatbotokat használ, melyek valójában tudják értelmezni, hogy mit szeretne az érdeklődő, sőt ezenkívül tanulni is tud tőlük.
 
 
 

Ezeket olvasta már?

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!