SEO tippek a növekvő webhelyforgalom érdekében

A SEO szépsége az, hogy ahelyett hogy rámenős marketing üzenetek bombázzuk az embereket, akik hallani sem karnak arról, amit mondunk, visszavezethetjük a folyamatot az elejéig, hogy pontosan megtudjuk, mit keresnek a felhasználók, ezután létrehozhatjuk hozzá a megfelelő tartalmat, mielőtt még ők rákeresnének. Ez nem push, hanem pull technika.
Úgy működik, mint a varázslat. Az ügyfelek jönni fognak.

 

“Content is king”

Ez hazugság. A kijelentés így lenne igaz: ha a tartalom a király, akkor a felhasználó a királyné és ő uralkodik az univerzumban. Miért is olyan fontos ez?
A Google csak akkor törődik a tartalommal, ha az megválaszolja a felhasználó keresési lekérdezését. A keresési eredmények nem “jó” tartalmak gyűjteménye, hanem azok a tartalmak vannak rangsorolva, amelyek legjobban megfelelnek annak, amit a felhasználó keres.

 

A tipikus folyamat a tartalom építése során:

  • kulcsszó kutatás, hogy megtudjuk, mire keresnek a felhasználók
  • több keresett, alacsony versenyhelyzetű kifejezés kiválasztása
  • tartalom építés ezen kifejezések köré
  • az oldal elindítása és reklámozása, néhány link
  • forgalom figyelése
  • átlépés a következő projektre

content seo
 

Gyakran a 1-4. lépés hiányzik. És itt még nem állhatunk meg. Az egész folyamat a hagyományos SEO faktorokon alapszik. Olyan faktorok, mint kulcsszó használat, Page Rank. Miközben ezek a tényezők továbbra is rendkívül fontosak, most már a felhasználó-alapú funkciók is jelentős szereppel rendelkeznek.

 

Az olyan jelek mellett, mint a mobilbarát tulajdonság, weboldal sebesség, teljes UX, ma már a következő tényezőkre is figyelni kell:

  • az oldal megfelel-e a keresők szándékának: más szóval, ez az oldal az, amit a felhasználók nagy valószínűséggel keresnek?
  • keresési eredmények „clickstream” adata: azokat a keresési eredményeket méri, ahol a felhasználók valóban kattintanak
  • feladat befejezése: a felhasználó képes befejezni a feladatot ahonnan indult, más szóval, megkapja a választ a kérdésére?

 

Hogyan lehet javítani a fenti 3 tényező esetében alulteljesítő oldalakat egyszerre, egyetlen technikával?  Optimalizáljuk arra, ahogyan a felhasználók használják az oldalt, és ez lényegesebb jobb forgalmat hozhat. 3 kérdésre kell választ kapnunk:

  • a tartalmunk egyezik a látogatók céljával?
  • a szándék alapján, a keresési snippetünk kattintásra ösztönzi a felhasználókat?
  • az oldal lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy teljesítse a feladatot?

 

A feladat lépései:

1. Azonosítsuk a gyenge-közepes teljesítményű oldalakat

Ez a folyamat az alacsonyabb vagy csalódást okozó forgalmú oldalak esetében működik a legjobban. Ami miatt a jól teljesítő oldalakat ki kell hagyni: ha nem romlott el, ne javítsd meg.
Ez nem azt jelenti, hogy a nagy teljesítményű oldalakat nem lehet javítani, de amikor módosításokat hajtunk végre, ez kockázatot jelent, lehet tönkreteszi a dolgokat, de lehet, hogy jól működik, ezért inkább a gyenge oldalakra kell összpontosítani.
A legegyszerűbb módja, hogy a Google Analytics-ben azonosítsuk azokat az oldalakat, amik jó minőségűek, de kevesebb forgalmat hoznak, mint amit vártunk.

 

2. Keressük meg az eltérést a felhasználói szándék és a tartalom között

Szeretnénk megtalálni azokat a kifejezéseket, amire az URL megjelenik a keresési eredményekben. Ezt a Google Webmestereszközökben tehetjük meg.

 

3. Optimalizáljuk a felhasználó szándék szerint

Most, hogy megértettük hogyan találták meg a felhasználók valójában az oldalt, egyértelművé kell tennünk, hogy az oldalunk megoldja a problémájukat. Az 5 kulcsterület:

  • Title
  • Meta leírás
  • Oldal cím és fejlécek
  • Szöveg
  • Call to action gomb

Írjuk újra a title és description tag-eket az alulteljesítő oldalak esetében úgy, hogy tartalmazza a felhasználók által használt keresési kifejezéseket, így az URL gyorsan több kattintást és látogatást eredményezhet majd.
Ha sikerül, akkor ez még egy bizonyíték arra, hogy a magasabb átkattintási arányok jobb pozíciót eredményeznek. A végén, ez már nem igazán számít majd. A lényeg az, hogy minél több forgalmat hozzon, vagy így, vagy úgy. A kulcs, hogy a keresési snippet-et olyan módon írjuk meg, hogy az több és jobb forgalmat csábítson az oldalra.
A kattintások megszerzése csak az érem egyik oldalak. Miután megkapjuk a látogatókat, meg kell győzni őket (szinte azonnal), hogy mi meg tudjuk oldani azon problémájukat, amiért ide jöttek.

 

grafikon

4. Fejlesszük a feladatok teljesíthetőségét

Fontoljuk meg: egy felhasználó rákeres a „legjobb étterem Budapest” kifejezésre. Azt szeretnénk, ha a pizzériánk erre a lekérdezésre 1. helyen szerepeljen, de ez megfelel a felhasználóknak?
Valószínűleg nem, mivel inkább egy top éttermeket tartalmazó listát keresnek, véleményekkel, nyitva tartással, térképpel és menüvel. Ha mindezt tudjuk nekik biztosítani, akkor segítettük a feladatuk teljesítését.
A legfontosabb a feladat befejezéséhez, hogy megoldjuk a felhasználó problémáit világosan és azonnal. A szabvány, hogy a feladat bejezése válaszoljon az alábbi kérdésre: miután a felhasználó meglátogatta az oldalt, teljesen megtalálta azt, amit keresett vagy vissza fog térni a Google találati oldalára segítségért?
Ha a lekérdezés után elégedett az oldallal, akkor elértük a feladat befejezését és valószínűleg megérdemeljük, hogy jó helyezést érjünk el az adott keresési kifejezésre.

 

5. Küldjük be az oldal újraindexelésre

A feladat szépsége, hogy nagyon gyorsan eredményeket láthatunk. A legegyszerűbb, ha az oldalt beküldjük újraindexelésre a Google-nek, hiszen ez segíthet, hogy minél gyorsabban megjelenjen a változás a keresési eredményekben. Általában nem tart tovább, mint 1-2 nap.

 

6-7. Eredmények mérése, ismétlés

Most, hogy látjuk az eredményeket, szeretnénk mérni a jelenlegi teljesítményt. Néhány nap vagy hét után (ha van elegendő statisztikai adat a szignifikáns döntéshez), konkrétan ezeket kell nézni:

  • rangsor vagy általános megjelenés
  • kattintások és átkattintási arány
  • elkötelezettség mutatók, beleértve a visszafordulási arányt, az oldalon töltött időt és a konverziókat is

Figyelmeztetés: lehet, hogy nem lesz jobb az első alkalom után. Ez nem baj. Ismételgetni és javítani kell.

 

 

Ha követjük ezt a folyamatot, előfordulhat, hogy a forgalom nem csak növekedik, de fejlődik is – olyan helyről érkezik a forgalom, ami jobban illeszkedik ahhoz, amit a látogatónak kínálunk.
A legjobb tartalom az, ami illeszkedik a felhasználók szándékhoz, amit a keresőmotorok a felhasználóknak akarnak szállítani. Ez az, amit szeretnénk a keresőmotoroknak közvetíteni. Az eredmény kifizetődő lehet.

 

 

Forrás: moz.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!