Honnan és hogyan szerzik linkjeiket a top startup cégek?

A cégeknek sok dolog miatt kell aggódniuk… mennyi lesz a cash flow? Az alkalmazottak ki lesznek fizetve? Elérik a negyedéves céljukat? Miért lassú a weboldal/mobil app?

 

A startupoknak gondoskodni kell a marketingről

Függetlenül attól, hogy egy induló vállalkozás végez-e PR és fizetett akvizíciót, a SEO jelen van, és állandó vita van a marketing tevékenységekről. Szeretnénk, hogy a cégünk növekedjen, és gyorsabban visszajelzést kapjunk az új termékekről? Akkor fontoljuk meg a SEO-t, azaz a keresőoptimalizálást is mint lehetőséget.

 

A holisztikus marketingszemlélet

 

Mint tudjuk, több különböző marketingcsatorna együtt dolgozik annak érdekében, hogy segítse a SEO-t. Vége azoknak az időknek, amikor egy online tartalom alapján meg lehet jósolni, hogy az adott szöveg melyik kulcsszóra milyen helyezést fog elérni.

 

A PR erőfeszítések nagyon hatékonyak lehetnek a linképítés szempontjából csakúgy, mint a forgalom weboldalra történő terelésében, növeli a fontos konverziók számát.

Startup-ként, cégünk bemutatásával említéseket szerezhetünk különböző oldalakról. És egy-egy ilyen említés még több említéshez vezethet, amik linkeket és forgalomnövekedést jelentenek.

 

 

A következőkben arról lesz szó, hogy az induló vállalkozások hogyan építenek linkeket napjainkban, illetve hogy honnan tudnak linkeket kapni.

 

Kik a top startup cégek?

Nem szükséges mindet Startup cégek felsorolni, csak az összekötő domain-eket, mert a lista hosszú lenne és a cikkünk nem erről szól.

 

Jöjjenek a linkek!

 

Vizsgáljunk, meg hogy a top 100 startup milyen közös domainekről kap linket. Valószínűleg már ezek mindegyikéről hallottunk. Érdemes megvizsgálni, hogy milyen típusú kapcsolatok ezek. Kategorizáljuk őket. A legtöbb valószínűleg PR-ből származik.

 

Forrás: moz.com
 

Mennyire “normális” a linkprofiljuk?

 

Fontos kérdés, hogy egy természetesen link-profil hogyan néz ki, illetve a versenytársak link-profilja mennyire természetes.

 

Évekkel ezelőtt, gyakran szóba került a természetes linkprofil és hogy milyen sok weboldal nem elkötelezett az aktív linképítés tekintetében. Alapvetően a Domain Authority a legfontosabb mutató, ami egy exponenciális skálát ír le. Elég könnyű eljutni 0-20-ig, de efelett már nehezebb tovább mozogni. Sok weboldal van 30-35 alatt és csak kevés felette.

 

Forrás: moz.com
 

Az tapasztalható, hogy a legtöbb Startup cégnek nincsen manipulatív link grafikonja, ami árthatna neki a jövőben.

 

A linkek változhatnak a cég különböző fázisaiban?

 

Fontos kérdés még, hogy hogyan változnak a Startupok indulás után a domain authority és a linkelő domainek tekintetében, az egyes cégfejlődési szakaszokban (indulás, A széria, B széria)?
Úgy gondoljuk, hogy minél régebbi egy cég, annál több és erősebb linkje van. Nézzünk egy átlagos link-számot az egyes szakaszokban:

 

Forrás: moz.com
 

Az A szériában a cégeknek több linkjük van átlagosan, mint a B és C szériában, amit megmagyaráz a technikai blogok növekvő száma és a legutóbbi finanszírozási bumm, ami a 2013-2015 közötti időszakra tehető.

 

Konklúzió

A linkek csak részben járulnak hozzá a sikerhez, de elmondják nekünk, hogy ki a népszerű. És persze minél jobb minőségű és magasabb authority értékű linkjeink vannak, annál jobb helyezést érhetünk el.

 

A módszerek, amelyek segítségével startup-ként linkeket építhetünk:

 

  • PR (pl. nagy híroldalak)
  • Elhelyezett linkek (pl. Facebook profil)
  • Editorial linkek (megemlítenek minket egy blogbejegyzésben, amit a blogger maga ír)
  • Blogok (pl. vendégblogolás, hozzászólások)

 

A startupoknak azokra a linkekre kell fókuszálniuk, amelyek olyan oldalakon vannak, ahonnan forgalom is érkezhet a weboldalra.

 

 

Forrás: moz.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

 



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!