A Snapchat | Weboptim
A Snapchat-et 2010-ben alapították Los Angeles-ben. 3 egyetemista indította útjára, és a céljuk az volt, hogy a képes kommunikációt egy magasabb szintre emeljék. Hogy minden pillanatot megörökíthessünk, és megoszthassunk a barátainkkal, de pár másodperc erejéig. Valószínűleg ezért is lett ennyire népszerű.
A Snapchat egy olyan üzenetküldő szolgáltatás, ahol a felhasználók fotókat, videókat, vagy akár szövegeket küldhetnek egymásnak. Különlegessége, hogy küldés előtt megadhatjuk, hogy az adott kép mennyi ideig lehet látható a címzett számára. Ezen idő letelte után minden fotó törlődik.
A Snapchat mind Android, mind iOS operációs rendszerre ingyenesen letölthető. Az alkalmazás csak mobiltelefonokon, vagyis pontosabban okostelefonokon érhető el.
A letöltést egy gyors regisztráció követi, melyhez csupán egy email címet és egy jelszót kell megadnunk. Illetve itt megadhatunk egy egyedi snap nevet is, amely alapján később az ismerőseink megtalálhatnak bennünket.
A barátaink megtalálására több módszer is van. Ha ismerjük a felhasználónevüket, könnyű dolgunk van, ilyenkor csak írjuk be, majd kattintsunk az ’add friend’ gombra. Ha nem tudjuk a felhasználónevet, az alábbi lehetőségek közül választhatunk:
Ahogy láthatjuk, van lehetőség a névjegyzékünk szinkronizálására is.
![](http://weboptim.hu/weboptim-content/uploads/2017/06/sc1-169x300.jpg)
![](http://weboptim.hu/weboptim-content/uploads/2017/06/sc2-169x300.png)
Kik használják?
A felhasználók száma folyamatosan növekszik, 2017 első negyedévében már 166 millió volt az átlagos napi felhasználók száma.
![](http://weboptim.hu/weboptim-content/uploads/2017/06/sc3-300x157.png)
Forrás: https://techcrunch.com/2017/05/10/snapchat-user-count/
Az európai felhasználók száma 55 millióra tehető, legtöbben még mindig Amerikában használják.
Néhány statisztikai adat:
- a felhasználók 71%-a 34 éves kor alatti
- a felhasználók 45%-a 18-24 év közötti
- a felhasználók körülbelül 70%-a nő
- az angol okostelefon tulajdonosok több mint 25%-a használja
- Norvégiában az előző érték 50%-a körüli
- naponta körülbelül 1 millió új snap születik
- naponta több mint 400 millió Snapchat sztori születik
- több mint 200 ezer fotó kerül megosztásra minden másodpercben
Látszik, hogy a fiatalok körében a Snapchat népszerű közösségi alkalmazás. Ez nem meglepő, hiszen az alkalmazás segítségével akár az iskolában is megosztatják, hogy éppen hogyan érzik magunkat.
Hogyan kell használni?
A képernyőn lent középen található a kamera gomb (ez mindig látható, bármelyik ablakban is vagyunk). Kattintásra képet készít, ha hosszan nyomva tartjuk, akkor pedig videót. Ha a kijelzőt oldalra húzzuk, különböző filterek közül választhatunk, de írhatunk rá szöveget is akár. Ezután a jobb oldalon kiválaszthatjuk, hogy hány másodpercig legyen elérhető a kép.
Ha a kamerában látható egy arc, és hosszan az arcra nyomunk a képernyőn, akkor előjön egy kis menü, ahol különböző vicces arcok, illetve effektek közül választhatunk. Ezek egy része naponta változik, néhány effekt állandó. Illetve vannak olyan effektek is, amiket külön kell megvásárolni.
![](http://weboptim.hu/weboptim-content/uploads/2017/06/sc4-169x300.png)
![](http://weboptim.hu/weboptim-content/uploads/2017/06/sc5-169x300.png)
Egy korábbi frissítés óta már nem csak az alkalmazásban készült képeket küldhetjük el itt, hanem a telefon képgalériájából is feltölthetünk képest. Ha az elküldött képről a másik fél képernyőfelvételt készít, arról természetesen kapunk értesítést.
Snapchat sztorik
Amellett, hogy üzenetet küldhetünk a barátainknak, a Snapchat sztori funkcióját is használhatjuk. A sztorinkat minden barátunk láthatja, 24 órán keresztül elérhető, és ez idő alatt többször i s megtekinthető. Amikor a 24 óra lejár, automatikusan törlődik.
![](http://weboptim.hu/weboptim-content/uploads/2017/06/sc6-300x207.jpg)
Miért használjuk ezt a funkciót?
Az ötlet az volt, hogy a felhasználók történeteket mesélhetnek el az egész napjukról. Azaz megtudhatjuk, hogy a barátaink milyen érdekes dolgokat tettek az elmúlt 24 órában.
Azok a személyek, akiknek sok követőjük van, könnyedén kihasználhatják ezt a funkciót. Sok híresség, márka megosztja nyilvánosan a Snapchat nevét, hogy ezáltal minden felhasználó megtekinthesse a történeteiket.
Nem jelzi másoknak, hogy a felhasználóknak hány követője van, sem azt hogy az egyes snap-et hányan tekintették meg, illetve a posztokra kizárólag üzenetben lehet reagálni.
A sztori funkciót először az Instagram, majd a Messenger, illetve a Facebook is átvette. Mondhatjuk, hogy lemásolták, hiszen nincs sok különbség köztük – mindenhol szöveget tehetünk a képekre, különböző filtereket és hangulatjeleket használhatunk.
Snapchat, mint marketing eszköz
A Snapchat alkalmazásban található egy Discover nevű lap, ami egy gyűjtőfelület, itt elsősorban videós tartalmakat láthatunk. Nagy médiacégnek, mint például a CNN, használják ezt lehetőséget, valószínűleg komoly pénzért cserébe.
Magyarországon egyelőre még korlátozottabbak a lehetőségek.
Mark Zuckerberg többször is tett már kísérletet a Snapchat felvásárlására, de a cég ezeket eddig mindig hárította.
Miért is szerette volna megvásárolni?
Talán azért, mert, ahogy korábban is írtuk, a Snapchat felhasználók 45%-a 18-24 év közötti, míg a 25-34 éves korosztály arány 26%, ami összesen 71%. Ugyanez a korcsoport Facebook felhasználók csupán 38%-a. Tehát a fiatal célcsoport itt jól elérhető lenne.
Valószínűleg ezért is került bevezetésre a sztori lehetőségeket a többi Facebook által uralt közösségi platformon. Az Instagram sztori 2016 augusztusában jelent meg, 2017-től pedig már a Messenger nap is elérhetővé vált. Nem sokkal később pedig már a Facebook alkalmazásban a Facebook Stories funkció is elérhető. Sőt a szintén “családtag” Whatsapp alkalmazásban is megjelent ilyen funkció.
A Snapchat alkalmazással tehát szinte bármilyen képet elküldhetünk, és ha a címzett nem készít gyorsan képernyőképet róla, többé nem láthatja.
Ezeket olvasta már?