Az Instagram | Weboptim

 

Az Instagram az egyik legnépszerűbb fotómegosztó alkalmazás okostelefonokhoz. Összehasonlítva más közösségi média alkalmazásokkal, az Instagram viszonylag egyszerűen működik – kizárólag a fényképek és videók megosztására alkalmas.

 

Az Instagram bemutatása

Az Instagram egy közösségi média alkalmazás, amely fotók és videók megosztását teszi lehetővé okostelefonokon.

Hasonlóan a Facebook-hoz, vagy a Twitter-hez, mindenki, aki létrehoz egy Instagram-fiókot, saját profillal és hírfolyammal rendelkezik.
 
Amikor fotót vagy videót teszünk közzé az Instagrammon, megjelenik profilunkon. Azok a felhasználók, akik követnek minket, szintén látják közzétett képeinket/ videóinkat a saját hírfolyamukon.  Hasonlóképpen mi is láthatjuk azoknak a felhasználóknak a bejegyzéseit, akiket mi követünk.
 
Olyan, mint a Facebook egyszerűsített változata, különös tekintettel a mobilhasználatra és a vizuális megosztásokra. Az egyéb közösségi alkalmazásokhoz hasonlóan, kölcsönhatásba léphetünk az Instagram többi felhasználójával. Követve őket megjegyzéseket, kedveléseket, címkézést és privát üzeneteket is küldhetünk. Még a képeket is elmenthetjük, amiket Instagrammon láttunk.
 
Az Instagram alkalmazás ingyenesen letölthető iOS és Android készülékekre.

A legújabb fejlesztésének köszönhetően most már nem csak mobil applikációról oszthatunk meg tartalmak, hanem számítógépről is interneten keresztül. Így olyan felhasználók is aktívak tudnak maradni, akiknek környezetükben kevés a mobiltelefon, vagy gyenge az internetkapcsolat.

 

 

Instagram fiók létrehozása

Mielőtt elkezdenénk használni az alkalmazást, az Instagram megkér minket, hogy hozzunk létre egy ingyenes fiókot. Regisztrálhatunk a meglévő Facebook-fiókunkon keresztül, vagy e-mail fiókunkkal. Csak egy felhasználónévre és jelszóra van szükség.

 
Lehet, hogy megkérdezi tőlünk az alkalmazás, hogy szeretnénk -e követni néhány barátunkat, akik jelen vannak az Instagram hálózatán. Ezt azonnal megtehetjük, vagy átugorhatjuk a folyamatot, és visszatérhetünk rá később. Profilunk testre szabásához adjuk meg nevünket, rövid leírást/bemutatkozást weboldalunk hozzáadásával, és egy profil képet. Ez azért fontos, mert ha elkezdünk követni másokat, és várjuk, hogy viszont kövessék profilunkat, kíváncsiak lesznek rá, hogy kik vagyunk és mit képviselünk.
 

 

Az Instagram használata, mint közösségi hálózat

Mint korábban említettük, az Instagram a vizuális megosztásról szól, így a felhasználók fő célja a megosztás, és az, hogy megtalálják a legjobb képeket és videókat. Minden felhasználói profilnak van egy “követők” és “követés” számlálója, amely azt gyűjti, hogy hány embert követünk és hányan követnek bennünket. Ha valakit követni szeretnénk, csak meg érintenünk egy gombot. Ha egy felhasználó profil privátnak van beállítva, először el kell fogadnia a követési kérelmet.

 
Ne feledjük, hogy profilunk létrehozásakor és nyilvános közzétételénél bárki megtalálhatja és megtekintheti profilunkat, valamint az összes fotót és videót, amit közzé tettünk. Viszont beállítható, hogyha privát profilt szeretnénk, így csak az láthatja bejegyzéseinket, akiknél elfogadtuk követési kérelmüket.

 

A bejegyzésekkel könnyen interakcióba léphetünk: írhatunk hozzászólást, kedvelhetjük, vagy megoszthatjuk privát üzenetben. Ha további ismerősöket, vagy fiókokat szeretnénk keresni, a nagyító ikon segítségével megtalálhatjuk a számunkra ajánlott, személyre szabott bejegyzéseket. A keresési sávban konkrét felhasználókra, vagy hashtag-ekre is rákereshetünk.

 

Filterek alkalmazása és bejegyzések szerkesztése

Az Instagram a kezdeti naptól kezdve hosszú utat tett meg a bejegyzések lehetőségeinek tekintetében. Amikor 2010-ben elindult, a felhasználók csak az alkalmazáson keresztül posztolhattak fotókat, és a filtereket minden további beállítás nélkül lehetett csak használni. Ma már a tartalmakat feltölthetjük akár telefonunk galériájából is. A videók hosszúsága akár egy teljes percig is tarthat és rengeteg filter beállítás és egyéb beállítás közül választhatunk. Hogyha megérintjük a középső + jelzésű ikont, a feltöltéshez készíthetünk kameránkkal fotót/videót, vagy kiválaszthatjuk a feltölteni kívánt tartalmat telefonunk galériájából is.

 
23 filter közül választhatunk, amelyek mind fotókra, mind videókra alkalmazhatók. Az egyéb szerkesztési beállítások lehetővé teszik a fényerő, a kontraszt, a struktúra, telítettség, kiemelések, matricák, dőlésszög  szerkesztését is, a videókat pedig tetszés szerint vághatjuk.

 

Az Instagram bejegyzés megosztása

Miután alkalmaztuk az opcionális szűrőt, és az esetleges szerkesztéseket, adhatunk képünkhöz, vagy videónkhoz leírást, megjelölhetünk rajta más felhasználókat, címkézhetjük egy földrajzi helyre, elláthatjuk hashtag-ekkel, és egyidejűleg közzé tehetjük más közösségi hálózatokon is.

A közzététel után követőink képesek lesznek megnézni bejegyzésünket hírfolyamukon és kölcsönhatásba lépni vele. Mindig törölhetjük, vagy szerkeszthetjük a bejegyzéseinket a közzététel után is.

 

Instagram stories megtekintése és közzététele

Az Instagram nemrég bemutatta új Stories funkcióját, amely egy másodlagos hírcsatornát jelent, amely a fő hírcsatornánk legtetején jelenik meg egy sávban. Láthatjuk, hogy az általunk követett felhasználók kis fotó buborékokkal vannak megjelölve.

Koppintsunk bármelyik buborékra, hogy megnézzük az adott felhasználó történetét vagy történeteit, amelyeket az elmúlt 24 órában tett közzé. Ha ismerjük a Snapchat-et, akkor valószínűleg észre fogjuk venni, hogy hasonló az Instagram stories is.

 

Az Instagram népszerűségéből adódóan már nem csak magánszemélyek, hanem vállalkozások is regisztrálnak az alkalmazásra, a jelenlét szinte elengedhetetlen a sikerhez. A felhasználók előszeretettel ismernek meg új termékeket/ szolgáltatásokat Instagrammon keresztül, így hatásosan reklámozhatja magát bármely cég Instagrammon keresztül, csak úgy, mint Facebook-on.

 
Az Instagramnak köszönhetően a felhasználók nem csak megismerhetik márkánkat, de nyereményjátékokat és hirdetéseket is indíthatunk a felületen. A legtöbb vállalkozónak nincs ideje közösségi média csatornáit felügyelni és menedzselni. Ügynökségünk segít elérni a marketing célokat és az új ügyfeleket közösségi média menedzsment szolgáltatásaink segítségével.

 

Ezeket olvasta már?

 

 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!