A Snapchat

 

A Snapchat-et 2010-ben alapították Los Angeles-ben. 3 egyetemista indította útjára, és a céljuk az volt, hogy a képes kommunikációt egy magasabb szintre emeljék. Hogy minden pillanatot megörökíthessünk, és megoszthassunk a barátainkkal, de pár másodperc erejéig. Valószínűleg ezért is lett ennyire népszerű.
 

A Snapchat egy olyan üzenetküldő szolgáltatás, ahol a felhasználók fotókat, videókat, vagy akár szövegeket küldhetnek egymásnak. Különlegessége, hogy küldés előtt megadhatjuk, hogy az adott kép mennyi ideig lehet látható a címzett számára. Ezen idő letelte után minden fotó törlődik.

 

A Snapchat mind Android, mind iOS operációs rendszerre ingyenesen letölthető. Az alkalmazás csak mobiltelefonokon, vagyis pontosabban okostelefonokon érhető el.

A letöltést egy gyors regisztráció követi, melyhez csupán egy email címet és egy jelszót kell megadnunk. Illetve itt megadhatunk egy egyedi snap nevet is, amely alapján később az ismerőseink megtalálhatnak bennünket.
 
A barátaink megtalálására több módszer is van. Ha ismerjük a felhasználónevüket, könnyű dolgunk van, ilyenkor csak írjuk be, majd kattintsunk az ’add friend’ gombra. Ha nem tudjuk a felhasználónevet, az alábbi lehetőségek közül választhatunk:
 
Ahogy láthatjuk, van lehetőség a névjegyzékünk szinkronizálására is.
 

Kik használják?

 

A felhasználók száma folyamatosan növekszik, 2017 első negyedévében már 166 millió volt az átlagos napi felhasználók száma.

 

Forrás: https://techcrunch.com/2017/05/10/snapchat-user-count/


 
Az európai felhasználók száma 55 millióra tehető, legtöbben még mindig Amerikában használják.

 

Néhány statisztikai adat:

     

  • a felhasználók 71%-a 34 éves kor alatti
  • a felhasználók 45%-a 18-24 év közötti
  • a felhasználók körülbelül 70%-a nő
  • az angol okostelefon tulajdonosok több mint 25%-a használja
  • Norvégiában az előző érték 50%-a körüli
  • naponta körülbelül 1 millió új snap születik
  • naponta több mint 400 millió Snapchat sztori születik
  • több mint 200 ezer fotó kerül megosztásra minden másodpercben

 

Látszik, hogy a fiatalok körében a Snapchat népszerű közösségi alkalmazás. Ez nem meglepő, hiszen az alkalmazás segítségével akár az iskolában is megosztatják, hogy éppen hogyan érzik magunkat.

 

Hogyan kell használni?

A képernyőn lent középen található a kamera gomb (ez mindig látható, bármelyik ablakban is vagyunk). Kattintásra képet készít, ha hosszan nyomva tartjuk, akkor pedig videót. Ha a kijelzőt oldalra húzzuk, különböző filterek közül választhatunk, de írhatunk rá szöveget is akár. Ezután a jobb oldalon kiválaszthatjuk, hogy hány másodpercig legyen elérhető a kép.

Ha a kamerában látható egy arc, és hosszan az arcra nyomunk a képernyőn, akkor előjön egy kis menü, ahol különböző vicces arcok, illetve effektek közül választhatunk. Ezek egy része naponta változik, néhány effekt állandó. Illetve vannak olyan effektek is, amiket külön kell megvásárolni.
 


 

Egy korábbi frissítés óta már nem csak az alkalmazásban készült képeket küldhetjük el itt, hanem a telefon képgalériájából is feltölthetünk képest. Ha az elküldött képről a másik fél képernyőfelvételt készít, arról természetesen kapunk értesítést.

 

Snapchat sztorik

Amellett, hogy üzenetet küldhetünk a barátainknak, a Snapchat sztori funkcióját is használhatjuk. A sztorinkat minden barátunk láthatja, 24 órán keresztül elérhető, és ez idő alatt többször i s megtekinthető. Amikor a 24 óra lejár, automatikusan törlődik.
 


 
Miért használjuk ezt a funkciót?
 

Az ötlet az volt, hogy a felhasználók történeteket mesélhetnek el az egész napjukról. Azaz megtudhatjuk, hogy a barátaink milyen érdekes dolgokat tettek az elmúlt 24 órában.

 
Azok a személyek, akiknek sok követőjük van, könnyedén kihasználhatják ezt a funkciót. Sok híresség, márka megosztja nyilvánosan a Snapchat nevét, hogy ezáltal minden felhasználó megtekinthesse a történeteiket.
 
Nem jelzi másoknak, hogy a felhasználóknak hány követője van, sem azt hogy az egyes snap-et hányan tekintették meg, illetve a posztokra kizárólag üzenetben lehet reagálni.
 

A sztori funkciót először az Instagram, majd a Messenger, illetve a Facebook is átvette. Mondhatjuk, hogy lemásolták, hiszen nincs sok különbség köztük – mindenhol szöveget tehetünk a képekre, különböző filtereket és hangulatjeleket használhatunk.

 

Snapchat, mint marketing eszköz

A Snapchat alkalmazásban található egy Discover nevű lap, ami egy gyűjtőfelület, itt elsősorban videós tartalmakat láthatunk. Nagy médiacégnek, mint például a CNN, használják ezt lehetőséget, valószínűleg komoly pénzért cserébe.

Magyarországon egyelőre még korlátozottabbak a lehetőségek.

 

Mark Zuckerberg többször is tett már kísérletet a Snapchat felvásárlására, de a cég ezeket eddig mindig hárította.

 
Miért is szerette volna megvásárolni?
 

Talán azért, mert, ahogy korábban is írtuk, a Snapchat felhasználók 45%-a 18-24 év közötti, míg a 25-34 éves korosztály arány 26%, ami összesen 71%. Ugyanez a korcsoport Facebook felhasználók csupán 38%-a. Tehát a fiatal célcsoport itt jól elérhető lenne.

 
Valószínűleg ezért is került bevezetésre a sztori lehetőségeket a többi Facebook által uralt közösségi platformon. Az Instagram sztori 2016 augusztusában jelent meg, 2017-től pedig már a Messenger nap is elérhetővé vált. Nem sokkal később pedig már a Facebook alkalmazásban a Facebook Stories funkció is elérhető. Sőt a szintén “családtag” Whatsapp alkalmazásban is megjelent ilyen funkció.

 

 

A Snapchat alkalmazással tehát szinte bármilyen képet elküldhetünk, és ha a címzett nem készít gyorsan képernyőképet róla, többé nem láthatja.
 
 
 

Ezeket olvasta már?

 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!