Adwords újdonságok – 2015. június

A nyár során számtalan új funkció és Adwords felületi változtatás kerül majd bevezetésre.

Nézzünk meg ezek közül néhány fontosabbat:

1. Cél CPA szimulátor

Arra a kérdésre ad választ, hogy

Mi történt volna, ha az előző 7 napban más CPA-t használtam volna?’
(A CPA az ügyfél-szerzésenkénti költséget jelenti, azaz az adhatjuk meg, hogy mennyit szeretnénk fizetni egy-egy konverzióért.) Működéséhez konverzióoptimalizáló használata szükséges. Az új funkció keresési és display hálózaton is működik.

 

  • Display hálózaton a konverziók számára helyezi a hangsúlyt.
  • Keresési hálózaton a konvertált kattintások száma a meghatározó.

Mikor nem elérhetők ezek az adatok?

 

  • Ha nincs elég adat (friss a kampány, csak kevés kattintást ért el az elmúlt 7 nap során)
  • Ha max. CPA beállítást használunk
  • Ha költségkorlát van a kampányban
  • Ha kulcsszó vagy hirdetéscsoport szinten nézzük (jelenleg csak kampány szinten érhető el)
  • Ha shopping kampányt folytatunk

Hol található meg Adwords-ben az új funkció?

 

A bal oldali navigációs sávon ki kell választani a “Megosztott könyvtár” menüpontot, ezen belül az “Ajánlattételi stratégiák” nevű lehetőséget. A cél CPA stratégiára kattintva láthatjuk az eredményességi riportot. Ebben kattintsunk a szimulátor ikonra a “cél CPA” részben.

 

target cpa simulator
 

2. Trueview videók változásai

Újdonság, hogy ha a videóban kattintható hirdetésre kattintunk, akkor szüneteltetjük a lejátszást (ez költségmentes). Minden egyéb kattintásért fizetni kell (linkek, ikonok – kivéve persze, a skip the video gomb.) A kattintások megjelenítés árban mozognak – tehát a megjelenítések általános 7-10 forintos árát kell megfizetnünk, egy-egy kattintásért.

 

Mit eredményez?

 

  • több megjelenítés
  • kevesebb kattintás
  • kevesebb véletlen kattintás

Használhatunk Youtube kártyákat is a videókhoz (olyan interaktív template-k, amelyekkel képeket, szöveget mutathatunk a felhasználóknak miközben megnézik a videónkat.)

 

3. GA + RLSA teljes körű használata

Mostantól a a Google Analytics-ben generált remarketing listákat RLSA kampányokhoz is felhasználhatjuk. A funkció a Google Analytics tag-ek többségével működik, többek között a analytics.js, ga.js verziókkal is. Használatához semmit nem kell megváltoztatnunk a korábbi tag beállításokon.

 

Bekapcsolásához a Google Analytics fiókbeállításai között, a ‘Követési adatok’ fülön belül kattintsunk az ‘Adatgyűjtés’-re és itt a remarketing alatt, engedélyezzük a keresési és display remarketing során történő adatgyűjtést.

 

http://weboptim.hu/weboptim-content/uploads/2015/06/ga-rlsa.png
 

4. Adwords for video

Ahogy már korábban is írtuk, július elején a Adwords for video felület átkerül az Adwords normál felületére, minden fiókban. Ennek eredményeként egy új kampánytípus jelenik meg a keresési, display és shopping kampányok mellett: a videókampány.

 

Az Adwords for video eszközben használt célcsoportok helyét az Adwords hagyományos hirdetéscsoportjai veszik majd át.
Ezután az in-stream és az in-display hirdetéseket külön hirdetéscsoportba kell tenni.

Egy hirdetéscsoporton belül csak egyféle hirdetéstípus lehet, valamint egy hirdetés csak egy hirdetéscsoportban lehet benne.

 

A kampányok frissítésére még van egy kis idő. A videókampányok részen belül az Adwords-ben lesz egy Upgrade Center, ahol átalakíthatjuk a kampányokat az új felosztásnak megfelelően.

 

  • Ha a mostani célcsoportban egy vagy több, ugyanolyan típusú (csak in-stream, vagy csak in-display) hirdetés van, akkor az átalakítás után ugyanannyi hirdetéscsoport lesz, mint ahány célcsoport volt.
  • Ha több, különböző formátumú hirdetést használunk egy célcsoporton belül, akkor pedig több hirdetéscsoportunk lesz végül, mint eredetileg volt.

 

5. GSP in adwords

Eddig is volt lehetőségünk Gmail szponzorált kampányokat futtatni az Adwords rendszerén keresztül. Azonban július 27-én frissítésre kerül ez a funkció, ezután a régi adatok elvesznek, ezért érdemes őket exportálni még a frissítés előtt.

 

Hogyan hozzunk létre ezután új GDN kampányt?

 

  • Új kampány létrehozása: csak display – összes szolgáltatás
  • Földrajzi célzás beállítása
  • Ajánlattételi stratégia kiválasztása
  • Különböző hirdetésmegjelenítási beállítások használata (szükség esetén)
  • Elhelyezés hozzáadása hirdetéscsoporthoz: mail.google.com
  • és itt jön a fő változás: Gmail Ads sablont kell használni az Hirdetési galériából. Többféle sablon közül tudunk ezen belül választani: egyszerű kattintható kép, termékpromóció leírással, termékbemutató call to action lehetőséggel.

gmail ads
 

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!